Cursusoverzicht
Aangezien het doel van de cursus midden- en topmanagers is, hebben zij ongetwijfeld al een zekere mate van onderhandelingservaring opgedaan. Ons doel is om ingewikkelder methoden te ontwikkelen die hen helpen hogerwaardige onderhandelaars te worden. Deze cursus zal de deelnemers verder begeleiden in het verbeteren van hun onderhandelingscapaciteiten en de sterkte, consistentie en effectiviteit ervan vergroten.
Win-win-strategieën leggen de nadruk op het vinden van manieren waarop beide partijen kunnen winnen, in plaats van alleen eigen belangen te behartigen. Deze methoden helpen om duurzame relaties en winstgevende partnerschappen op te bouwen - met inclusie van klanten, leveranciers en interne teams - waardoor toekomstige onderhandelingspartnerschappen worden versterkt. Als er tijdens de onderhandelingen een impasse ontstaat, kan dit uiteindelijk leiden tot moeilijkheden in het bedrijfsleven.
We hopen dat middenniveau en topmanagers hun talent kunnen benutten voor zelfadvocatie en onderhandelingsvaardigheden. Ze zullen stappen ondernemen om hun natuurlijke capaciteiten te ontwikkelen en praktische onderhandelingskaders in te voeren. De cursus heeft een hoge mate van interactie en aantrekkingskracht, waardoor u de vaardigheden leert die nodig zijn om professionele onderhandelingstechnieken te beheersen.
Leerresultaten:
Nadat u deze cursus heeft voltooid, zullen de deelnemers in staat zijn:
- Efficiente onderhandelingen te voeren en overeenkomsten te sluiten die succesvol zijn.
- Onderhandelingsregels toe te passen, bijvoorbeeld door tegenpartijen speelruimte te geven om winstgevende resultaten te behalen.
- Doelen voor onderhandelingen en BATNA (Best Alternative To a Negotiated Agreement) vast te stellen.
- Emotionele en non-verbale communicatie en hun belang in te zien.
- In te zien wanneer u moet onderhandelen en wanneer u moet opgeven.
- Onderhandelingsvaardigheden te ontwikkelen die verder gaan dan taalbeheersing.
- Gezamenlijke punten van onderhandeling te vinden.
- Het toepassen van empathie en begrip om problemen op te lossen.
- Onderhandelingsstrategieën te leren die winstgevend zijn.
- Tussen 'belang' en 'probleem' te onderscheiden.
- Niet-bevredigende situaties te identificeren en over te stappen op controles.
- Minimale en doeltreffende oplossingen voor crises te vinden.
- Inzicht te krijgen in hoe mensen met verschillend persoonlijkheidstypen effectief kunnen onderhandelen.
- Onderhandelingsprocessen in vier stappen te leren.
- De diverse overtuigingstechnieken en strategieën beheersen om win-win situaties te creëren en de onderhandelingen van start naar afsluiting te bevorderen.
Nadat de cursus is afgesloten, zullen de deelnemers praktische onderhandelingsvaardigheden beheersen die hen helpen toekomstige zakelijke relaties te verbeteren.
Cursusopzet
Deze cursus maakt gebruik van structurele discussies, brainstorming-sessies, analyse, probleemoplossing, rolspel en simulaties, demonstratiepresentaties en casestudieonderzoek.
De deelnemers zullen in elke fase van het proces onderhandelen.
Lees meer...