Cursusaanbod

Ik zal u begeleiden door de culturele verschillen die een mondiale selectieproces beïnvloeden: communicatiestijlen, werkbenaderingen, variaties in CV's en meer. Daarnaast zullen we niet over het hoofd zien de arbeidsregelgeving, visumaanvragen en contractuele aangelegenheden.

Ik ben ervan overtuigd dat elk bedrijf het beste internationale talent kan aantrekken; het vereist alleen de juiste strategieën. Deze aanpak is effectief bij het faceden van de uitdagingen van een steeds mondialer wordende arbeidsmarkt, waar kandidaatmobiliteit de norm geworden is.

  1. Culturele verschillen
    Bij internationale werving is het cruciaal om rekening te houden met culturele verschillen in selectieprocessen. Bijvoorbeeld, wat in één land gepast wordt geacht, hoeft dat in een ander niet zo te zijn (formele of informele benadering, taalgebruik, feedback), en de opmaak en inhoud van CV's variëren ook per land.
  2. Juridische en regelgevingsaspecten
    Houd rekening met verschillende voorschriften. Elke natie heeft haar eigen wetgeving aangaande contracten, lonen, werkuren, ontslagen enzovoort. Daarnaast is het belangrijk om te onthouden dat visumaanvragen of werkvergunningen vaak vereist zijn.
  3. Globale werkgevermerking
    Pas uw communicatiestrategieën aan op de internationale markt. De perceptie van het bedrijf in het buitenland kan aanzienlijk verschillen. Voorafgaand onderzoek is aan te raden.
  4. Toegang tot talent en wervingskanalen
    De meest gebruikte wervingsplatforms variëren per land (bijvoorbeeld, LinkedIn wordt in veel landen breed gebruikt, maar niet overal, zoals Reed.co.uk in Engeland, Xing in Duitsland, Pole Emploi in Frankrijk, enzovoort). Daarnaast zijn sommige arbeidsmarkten concurrerender of geconcentreerder dan andere.

Vereisten

  • Geen.

Doelgroep

  • Elke onderneming die internationaal doet of wil gaan doen.
 16 uren

Aantal deelnemers


Prijs per deelnemer

Getuigenissen (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën