Course Outline

Strategic Planning Overzicht

  • Strategische planning - waarom, wanneer en waarvoor?
  • Wanneer is strategische planning niet wenselijk? Soms kan strategische planning een slechte situatie nog veel erger maken als er niet voorzichtig mee wordt omgegaan

Strategische Analyse

Strategic Planning Niveaus

  • Bedrijfsstrategie in het algemeen
  • SBU/Business en Divisiestrategie
  • Operationele Strategie

Het maken van het Strategisch Plan

  • Visie
  • Missie
  • Waarden en gedrag
  • Goals, taken en verantwoordelijkheden

Methodologieën

  • Taken maken met behulp van het SMART-framework
  • Benchmarking en het belang van het vinden van win-win-partnerschappen die uw praktijk ten goede komen

Tools om uw strategisch plan te maken

  • De SWOT-analyse – de meest misbruikte bedrijfsadministratietool ooit gemaakt. Hoe je het op de juiste manier kunt gebruiken
  • PESTLE-analyse – inzicht in uw gezondheidszorgomgeving om risico’s te identificeren en te compenseren
  • Michael Porter's Five Forces – planning voor het grote geheel
  • Beslissingsmatrices – hoe u iedereen zonder conflicten aan boord en achter het plan kunt krijgen
  • Lean Canvas aangepast als het ultieme planningsinstrument voor de eerstelijnszorg

Implementatie van de strategie

  • Informatie Systemen
  • Taken toewijzen
  • Werknemers motivatie

Strategische planning als een voortdurend proces

  • Wie moet verantwoordelijk zijn voor strategische verbeteringen?
  • Gebruik Business Motivation Model-software om uw strategie up-to-date te houden
  • Hoe u uw processen kunt relateren aan uw businessplan

Over de trainer

  • De businesscoach voor deze cursus werkt voor de Europese Unie als deskundig adviseur voor het Horizon 2020-programma en is verantwoordelijk voor het evalueren van financieringsvoorstellen voor de eerstelijnszorg met betrekking tot de ouderenzorg.
  • Vijf jaar lang werkte hij voor het grootste onafhankelijke medische mediabedrijf van Europa in de rol van Vice President Marketing en was hij lid van de directie. Hierdoor heeft hij een goed inzicht in de beste praktijken op het gebied van de eerstelijnszorg in heel Europa.
  • De afgelopen 12 jaar heeft hij als adviseur bij de GGD in de Eerstelijnszorg gewerkt op het gebied van HR, strategie, patiëntenbehoud, backoffice stroomlijnen en het ethisch aantrekken van nieuwe patiënten.
  • Hij doceert het executive MBA-programma aan een van de beste economische universiteiten van Europa

Requirements

Je moet in de gezondheidszorg werken en de wens hebben om praktische vaardigheden te leren om je leven gemakkelijker te maken. De inhoud is op MBA-niveau, maar er is geen voorkennis nodig om de concepten te begrijpen en nieuwe vaardigheden te leren.

 14 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (4)

Related Courses

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 Hours

Related Categories