Strategisch Management Training Cursus
Doelgroep
Hogere managers die inzicht nodig hebben in de kwesties van Strategisch Management en de toepassing ervan
Format van de cursus
Een combinatie van:
- Gefaciliteerde besprekingen
- Presentaties met dia's
- Casestudies en voorbeelden
Aan het einde van de cursus kunnen de deelnemers:
- De onderliggende kwesties definiëren die succesvol strategisch leiderschap waarborgen en de band met een sterke organisatieklimaat
- Een reeks strategische bedrijfsmodellen beschrijven en hun potentiële implicaties voor eigen bedrijf
- De cruciale concepten definiëren die ten grondslag liggen aan het opbouwen van hoge prestatie teams en het beheren van verandering
- Sleutelfinanciële meetmethoden voor strategisch succes definiëren en gebruiken
Cursusaanbod
Wat is Strategisch Management?
- Wat zijn de visie, waarden en missiestatement voor uw organisatie?
- Rolduidelijkheid: wat kunt u bijdragen?
- Een nieuwe kijk op Strategie en concurrentievoordeel
Strategische hulpmiddelen en een strategisch planningskader
- Een SWOT-analyse voor uw bedrijf / afdeling
Financiële prestaties
- Sleutelfinanciële verklaringen begrijpen
Managementstijlen versus organisatieklimaat
- Management versus leiderschap
- Welke managementstijlen zijn er beschikbaar? Hoe moeten ze worden gebruikt?
- Welke verschillende factoren van het organisatieklimaat zijn er? Hoe moeten ze worden ingebedd?
- Hoe managementstijlen te combineren met het organisatieklimaat
Succesvol veranderingsmanagement
- De sleutelprincipes van veranderingsmanagement begrijpen en gebruiken
Hoge prestatie teams creëren
- Het cruciale belang van de fasen van teamontwikkeling bij het creëren van hoge prestatie teams
Voor open trainingen is een minimum aantal van 5 deelnemers vereist
Strategisch Management Training Cursus - Boeking
Strategisch Management Training Cursus - Navraag
Strategisch Management - Consultancyaanvraag
Consultancyaanvraag
Getuigenissen (1)
Heel open en goede discussies
Martin - Novelis Deutschland GmbH
Cursus - Strategic Management
Automatisch vertaald
Voorlopige Aankomende Cursussen
Gerelateerde cursussen
Balanced Scorecard
14 UrenDe training is ontworpen om iedereen te helpen die nadenkt over het implementeren of werken aan een evenwichtig scorecard project.
Een Online Brand Audit uitvoeren: Evalueer de Digitale Positie en Positieering van uw Merk om Krachtige Brandstrategieën te Ontwerpen
21 UrenEen merks digitale aanwezigheid is essentieel voor het overleven van een bedrijf in de huidige verbonden wereld.
Deze door een instructeur geleide, live training is gericht op marketingspecialisten van alle niveaus die willen versterken hoe hun merk zich online positioneert, de prestaties van het merk evalueren en de beeldvorming en reputatie van het merk beheren door een grondige Online Brand Audit uit te voeren.
De som van meerdere online contactpunten zal uiteindelijk bepalen hoe uw doelgroepen uw bedrijf waarnemen, en of ze besluiten zaken met u te doen.
Een online brand audit is inmiddels standaardpraktijk geworden voor bedrijven om de positieering van hun merk op een gegeven markt te evalueren en te versterken.
Naast het beoordelen van uw merks eigen online activa op sterktes en zwakheden, zal deze audit ook analyseren hoe uw merk wordt besproken op online kanalen die u niet bezit, om de perceptie van het merk te evalueren.
Aan het einde van een online brand audit bent u in staat om een transformatieve merkmarketingstrategie te ontwikkelen die aansluit bij grotere bedrijfsdoelstellingen.
Hoewel deze cursus valt onder de categorie 'Brand Management', raakt het zoveel andere disciplines binnen een organisatie aan; van klantenservice en online gebruikersreizen tot inzichtwinning, marketingstrategieën en -planning.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- Een merks online aanwezigheid te evalueren op sterktes en zwakheden.
- Het online imago en de reputatie van een bedrijf te onthullen.
- De positieering van een merk in een bepaalde markt te identificeren en te versterken.
- Een resultaatgerichte merkstrategie en geïntegreerd online marketingcommunicatiesplan op te stellen.
- Een competitieve merkanalyse uit te voeren en industrieperceptiekarten op te stellen.
- Een SEO-audit uit te voeren.
- De bijgewerkte SEO-richtlijnen in het tijdperk van AI te leren.
- Waardvolle inzichten over hoe verschillende klantgroepen een bedrijf en zijn producten of diensten waarnemen, te onthullen.
- Online sociale luistering uit te voeren.
- AI gebruiken om het uitvoeren van regelmatige merkaudits efficiënter te maken.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Fundamentals
7 UrenKrijg inzicht en inzicht in de waarde van investeren in maatschappelijk verantwoord ondernemen, filantropie en duurzaamheid. Training wordt gegeven in een interactieve vorm en omvat een aantal casestudy's.
Governance van Enterprise IT en Strategisch Management
35 UrenDe governance van enterprise IT is cruciaal voor het aligneren van technologieinitiatieven met de bedrijfstrategie, waarborgen van waardeaflevering en risicomanagement.
Deze instructeurgeleide live-training (online of on-site) is gericht op gevorderde IT-governanceprofessionals die hun begrip willen verdiepen van governance-frameworks, waardeaflevering en risicomanagement ter voorbereiding op een gevorderd certificaat.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn:
- Governance-frameworks toe te passen om IT te aligneren met bedrijfsdoelstellingen.
- Waardeaflevering optimaliseren door strategische investering en realisatie van voordelen.
- Ondernemingsrisico's evalueren en verlagen, inclusief nieuwe risico's.
- Strategieën ontwikkelen voor IT-bronnenoptimalisatie en inkoopbeslissingen.
Format van het Cursus
- Interactieve les en discussie.
- Veel oefeningen en praktijk.
- Handson implementatie in een live-labomgeving.
Cursus Aanpassingsmogelijkheden
- Voor een aangepaste training voor deze cursus, neem contact met ons op om te regelen.
Voorspellen van de markt
14 UrenAudiëntie
Deze cursus is gemaakt voor analisten, voorspellers die prognoses willen introduceren of verbeteren die betrekking kunnen hebben op verkoopprognoses, economische prognoses, technologieprognoses, supply chain management en vraag- of aanbodprognoses.
Beschrijving
Deze cursus leidt deelnemers door een reeks methodologieën, kaders en algoritmen die nuttig zijn bij het kiezen van hoe de toekomst kan worden voorspeld op basis van historische gegevens.
Het maakt gebruik van standaardtools zoals Microsoft Excel of sommige Open Source-programma's (met name R-project).
De principes die in deze cursus worden behandeld, kunnen door elke software worden geïmplementeerd (bijv. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
OneStream voor Financial Analysts: Certificering Voorbereiding
14 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of ter plaatse) is gericht op finance analisten op beginner niveau die willen leren hoe ze OneStream kunnen gebruiken voor financiële analyse, rapportage en datagestuurde decision-making, en zich willen voorbereiden op relevante OneStream-certificeringen.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- De kernfunctionaliteiten van OneStream XF te begrijpen.
- De OneStream-interface en werkruimte te navigeren.
- Financiële gegevens te laden, transformeren en valideren.
- Financiële rapporten en dashboards te bouwen en te analyseren.
- De workflowautomatiseringsfuncties van OneStream te gebruiken voor financiële planning en consolidatie.
- Voorbereiden op OneStream-certificeringsexamens (bijv. OneStream Certified Professional - Financial Modeler (OCP-FM), OneStream Implementation Consultant, etc.).
Strategische Ontwikkeling: Denken, Plannen, Management en Leiderschap
35 UrenOverzicht
Deze vijfdaagse cursus helpt deelnemers hun strategische denk-, plannings- en managementvaardigheden te ontwikkelen, inclusief de tactische en operationele vereisten voor succesvolle implementatie in een omgeving met hoge stakes. De cursus zal zich bezig houden met de moeilijke kwesties van conflictoplossing, verandering beheren, wat een goede leider maakt en hoe je een team kunt motiveren. Door middel van interactieve casestudies en voorbeelden uit verschillende sectoren worden deelnemers aangemoedigd om ervaringen en uitdagingen te delen om praktische en werkgerichte oplossingen te ontwikkelen die ze terughalen en daadwerkelijk kunnen toepassen.
Het kerndoel van het programma is leidinggevenden te voorzien van de vaardigheden om de bedrijfsomgeving te analyseren en winstgevende zakelijke kansen te ontdekken, evenals strategieën te ontwikkelen voor een concurrentievoordeel in een steeds concurrerendere bedrijfsomgeving. Het programma zal ook inzicht geven in leiderschap, de beste praktijken en gedragsvormen die de capaciteit van leidinggevenden versterken om de complexiteiten en onzekerheden van het beheren van een hoogwaardige organisatie aan te pakken.
Leerdoelen
Na het bijwonen van deze cursus zullen deelnemers in staat zijn:
- De belangrijkste problemen die een organisatie treft te beschrijven;
- De verschillende benaderingen voor organisatieontwikkelingsplanning uit te leggen;
- De huidige bedrijfsomgeving en invloeden die de organisatie beïnvloeden te analyseren;
- Bronnen binnen en buiten de organisatie te analyseren;
- De verschillende benaderingen voor het beheren van strategie uit te leggen en hun plaats in het zakelijk plan;
- Alternatieve ontwikkelingsstrategieën te evalueren om de meest geschikte aanbeveling(en) voor de behoeften van het bedrijf te doen.
- Een dieper begrip van strategische ontwikkelingsplannen toe te passen;
- De risico's, voordelen en kosten die gepaard gaan met de implementatie van een nieuwe strategie, inclusief conflictoplossing in een team, objectief te bespreken;
- Benaderingen voor het beheer van geïdentificeerde risico's te definiëren;
- De mogelijke effecten op hun bedrijf (zowel positief als negatief) die voortvloeien uit de implementatie van de nieuwe strategie te analyseren;
- Beleids-, systeem- en procesregels te ontwerpen om de opkomende strategische plannen succesvol te implementeren;
- De belangrijkste stappen in verandering beheren te behandelen.
Wie zou moeten deelnemen
- Product-/Service Managers
- Nieuw aangestelde en gevestigde Managers en Teamleiders
- Hoofden Operaties
- Senior Bank Managers
- Human Resource Managers
- Operatie Managers
- Marketing Managers
Methodologie
De cursus bestaat uit ge facilitateerde workshops, aangevuld met casestudies die zijn afgeleid van een combinatie van gepubliceerde echte levensvoorbeelden en/of praktijkervaring. Er zullen ook kansen zijn voor deelnemers om in kleine groepen ideeën en strategieën te synthetiseren en het materiaal in het context van hun eigen organisaties/afdelingen toe te passen. Open forum discussies zullen eveneens een belangrijk element zijn.
Statistisch Denken voor Besluitvormers
7 UrenDeze cursus is ontworpen voor besluitvormers wiens primair doel niet is om de berekeningen en analyses uit te voeren, maar om deze te begrijpen en in staat te zijn om te bepalen welke soort statistische methoden relevant zijn voor het strategisch plannen van de organisatie.
Bijvoorbeeld, een potentiële deelnemer moet beslissen hoeveel monsters verzameld moeten worden voordat ze kunnen bepalen of het product gelanceerd zal worden of niet.
Als u een langere cursus nodig heeft die de basisprincipes van statistisch denken behandelt, bekijk dan de 5-daagse "Statistiek voor Managers" training.
Strategisch Denken
21 UrenTijdens deze instructeurgeleide, live training in België, leiden we nieuwe managers door de belangrijkste concepten van strategisch denken, waarbij theorie wordt omgezet in praktijk middels opdrachtgebonden activiteiten gebaseerd op echte gevallen. Deelnemers krijgen een unieke kans om nieuwe manieren van denken te leren, sleutelconcepten toe te passen om problemen op te lossen, na te denken over hoe deze principes toepasbaar zijn in hun eigen werk, en naar de perspectieven van hun instructeur en medecursisten te luisteren en deze te delen.
Strategic Planning in de Praktijk
14 UrenDeze training is gemaakt voor investeerders, ondernemers, directeuren, managers, leidinggevenden en analisten die strategische planningsvaardigheden moeten ontwikkelen. Het is niet ontworpen voor academische doeleinden, maar om vandaag je dromen te realiseren.
Deze cursus richt zich op strategische planning voor bedrijven waarbij flexibiliteit en constant leren het belangrijkste is. De nadruk ligt op bedrijfs- en investeringsstrategie met behulp van actuele praktijkvoorbeelden. Elk cursist krijgt de kans om een strategisch plan te maken en te leren hoe dit in de praktijk te implementeren.
Verder Kijken naar uw Merk en uw Bedrijf
21 UrenPubliek
Deze cursus is bedoeld voor alle medewerkers die een breder zicht op hun deel van het bedrijf nodig hebben; hun specifieke rol daarin; en van hun betrokkenheid bij het verbeteren van haar bijdrage aan de organisatie als geheel
Formaat van de cursus
Een combinatie van:
- Facilitated Discussions
- Diapresentaties
- Oefeningen
Aan het einde van de workshop kunnen deelnemers:
- Leg uit wat "merk" is en hoe zij dit kunnen beïnvloeden
- Begrijp het proces voor veranderingsstrategieën en de positie van uw bedrijf daarin
- Beschrijf de relevante principes die ten grondslag liggen aan elke verandering in een bedrijf
- Realiseer het belang van klant / stakeholderrelaties voor het succesvol runnen van elk bedrijf
- Definieer de financiële aspecten van een bedrijf en van het deel van de afgevaardigden van dat bedrijf
- Bepaal de belangrijke aspecten van onderhandelen om het best mogelijke resultaat voor hun bedrijfsonderdeel te garanderen