Cursusaanbod
De Fundamenten Leggen
- Merk, Merkmarketing, Merkidentiteit, Merkperceptie & Merkreputatie definiëren
- Het verband tussen merkkwaliteit en de winstgevendheid van een bedrijf
De Kracht van een Online Brand Audit
- Wat is het digitale voetafdruk van een merk en waarom is dit essentieel voor de gezondheid van een bedrijf vandaag?
- Hoe de som van meerdere contactpunten uiteindelijk het imago en de perceptie van een merk vormt
- Wanneer moet er een online brand audit worden uitgevoerd?
- Het belang van regelmatig het uitvoeren van Online Brand Audits
- De Online Brand Audit Framework en wat erop volgt
Bedrijfs-overzicht en Aanpassing
- Op eenzelfde niveau komen en de huidige prioriteiten, doelen en eventuele micro/macroeconomische factoren identificeren die het bedrijf als geheel beïnvloeden
- De doelstellingen van de Brand Audit uitleggen om ervoor te zorgen dat de framework een duidelijke richting heeft
Evaluatie van Online Activa
- Het beoordelen van het merks eigen online kanalen op sterktes en zwakheden om te zien hoe de bedrijfsgecontroleerde online merkaanwezigheid overkomt bij klanten
- Op welke manier kunnen de eigen communicaties van een merk het merkbeeld schaden of verbeteren?
- Een universele checklist van wat alle bedrijven moeten controleren bij de evaluatie van online activa
Online Reputatie Audit
- SEO-audit: Een groot deel van het online imago van een merk is hoe het door zoekmachines wordt gerangschikt
- Hoe kan SEO vandaag worden beoordeeld en geoptimaliseerd?
- Hoe AI de SEO heeft veranderd
- De oude en nieuwe SEO-richtlijnen
- Online Mentions: Het kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die het ware imago en de perceptie van een merk onthullen
- Ontdek hoe doelgroepen en anonieme gebruikers online over een merk spreken door online sociale luistering
- Web Analytics: Een analyse van de metrieken die een online bedrijf in leven houden
- Diagnostiseer en identificeer wat klanten verwarrend vindt versus wat het engagement vergroot door naar sleutelwebsite-metrieken te kijken: bezoekers, afstotingspercentage, pagina-aanschouwingen en conversieratio's
Competitieve Analyse
- De industrie definiëren
- Industrietrends, voorspellingen en topactoren
- Lijst van concurrenten
- Perceptiekart: Visueel weergeven hoe een merk zich positioneert binnen het concurrentiebeeld in termen van merkperceptie
- Ontdek de sterktes en zwakheden van het positionering van het merk in vergelijking met de concurrenten
Merkstrategieën en -Tactieken
- Bepaal het gewenste positionering van het merk
- Ontwikkel Merkmarketingdoelstellingen
- Ontwerp een afsluitende Merkstrategie die direct wordt geïnformeerd door de resultaten van de audit
- Ontwikkel een Geïntegreerde Marketingcommunicatieplan om resultaten te behalen
- Bepaal Sleutelprestatie-indicatoren en een volgsysteem om voortgang en succes te evalueren
Wanneer moet AI worden gebruikt in een Online Brand Audit?
- 3 gebieden waar professionals AI kunnen gebruiken in het auditproces voor efficiëntie
- 3 gebieden om AI te mijden bij het uitvoeren van een online brand audit
Vereisten
- Een basiskennis van marketingprincipes en -termen
Deze cursus is relevant voor teams of professionals:
- Die overwegen een herbranding uit te voeren
- Die willen het bestaande positionering van hun merk versterken of herpositioneren
- Die zich uitbreiden naar een nieuwe markt of verticale sector
- Die nieuwe doelgroepen en klantsegmenten willen bereiken
- Die merkstrategieën willen creëren die beter aansluiten bij bredere bedrijfsdoelstellingen
- Die een concurrerender merk willen opbouwen
- Die te maken hebben met een daling in merk- en marketingprestaties
- Die schade aan de reputatie of imago van hun merk ervaren, of het merkbeeld willen verfijnen
- Die problemen in merkbewaking willen diagnoseren
- Die marketingmaterialen moeten bijwerken
- Die te maken hebben met inconsistenties in merkelementen zoals: boodschap, taalgebruik, visualisaties, ontwerp, gevoel, etc.
Doelgroep
- Marketingmanagers
- Marketingspecialisten
- Brandstrategen
- Marketingbesluitvormers
- Marketingspecialisten in elke capaciteit
- Ontwerpers en creatieve teams (secundaire doelgroep)
Getuigenissen (4)
Irma was attuned to us as learners and our business needs. It was clear that she was actively listening to us from the informed feedback she then provided.
Siobhan - Raintree
Cursus - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
She was able to answer everyones questions easily...Clearly indication of her expertise.
Yunus - Vodacom
Cursus - Digital Marketing
I liked the alistair's knowledge and presentation style.
yvette pranger
Cursus - Strategic Planning in Practice
Trainer's subject knowledge was such that complex subjects seemed easy, and he genuinely inspired me with enthusiasm for the topic. My session worked out as 1:1, and it was a real privilege to get the benefit of such a high caliber of trainer in the context of personal tuition.. . Hancock International.