Cursusaanbod

De Fundamenten Leggen

  • Merk, Merkmarketing, Merkidentiteit, Merkperceptie & Merkreputatie definiëren
  • Het verband tussen merkkwaliteit en de winstgevendheid van een bedrijf

De Kracht van een Online Brand Audit

  • Wat is het digitale voetafdruk van een merk en waarom is dit essentieel voor de gezondheid van een bedrijf vandaag?
  • Hoe de som van meerdere contactpunten uiteindelijk het imago en de perceptie van een merk vormt
  • Wanneer moet er een online brand audit worden uitgevoerd?
  • Het belang van regelmatig het uitvoeren van Online Brand Audits
  • De Online Brand Audit Framework en wat erop volgt

Bedrijfs-overzicht en Aanpassing

  • Op eenzelfde niveau komen en de huidige prioriteiten, doelen en eventuele micro/macroeconomische factoren identificeren die het bedrijf als geheel beïnvloeden
  • De doelstellingen van de Brand Audit uitleggen om ervoor te zorgen dat de framework een duidelijke richting heeft

Evaluatie van Online Activa

  • Het beoordelen van het merks eigen online kanalen op sterktes en zwakheden om te zien hoe de bedrijfsgecontroleerde online merkaanwezigheid overkomt bij klanten
  • Op welke manier kunnen de eigen communicaties van een merk het merkbeeld schaden of verbeteren?
  • Een universele checklist van wat alle bedrijven moeten controleren bij de evaluatie van online activa

Online Reputatie Audit

  • SEO-audit: Een groot deel van het online imago van een merk is hoe het door zoekmachines wordt gerangschikt
  • Hoe kan SEO vandaag worden beoordeeld en geoptimaliseerd?
  • Hoe AI de SEO heeft veranderd
  • De oude en nieuwe SEO-richtlijnen
  • Online Mentions: Het kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die het ware imago en de perceptie van een merk onthullen
  • Ontdek hoe doelgroepen en anonieme gebruikers online over een merk spreken door online sociale luistering
  • Web Analytics: Een analyse van de metrieken die een online bedrijf in leven houden
  • Diagnostiseer en identificeer wat klanten verwarrend vindt versus wat het engagement vergroot door naar sleutelwebsite-metrieken te kijken: bezoekers, afstotingspercentage, pagina-aanschouwingen en conversieratio's

Competitieve Analyse

  • De industrie definiëren
  • Industrietrends, voorspellingen en topactoren
  • Lijst van concurrenten
  • Perceptiekart: Visueel weergeven hoe een merk zich positioneert binnen het concurrentiebeeld in termen van merkperceptie
  • Ontdek de sterktes en zwakheden van het positionering van het merk in vergelijking met de concurrenten

Merkstrategieën en -Tactieken

  • Bepaal het gewenste positionering van het merk
  • Ontwikkel Merkmarketingdoelstellingen
  • Ontwerp een afsluitende Merkstrategie die direct wordt geïnformeerd door de resultaten van de audit
  • Ontwikkel een Geïntegreerde Marketingcommunicatieplan om resultaten te behalen
  • Bepaal Sleutelprestatie-indicatoren en een volgsysteem om voortgang en succes te evalueren

Wanneer moet AI worden gebruikt in een Online Brand Audit?

  • 3 gebieden waar professionals AI kunnen gebruiken in het auditproces voor efficiëntie
  • 3 gebieden om AI te mijden bij het uitvoeren van een online brand audit

Vereisten

  • Een basiskennis van marketingprincipes en -termen

Deze cursus is relevant voor teams of professionals:

  • Die overwegen een herbranding uit te voeren
  • Die willen het bestaande positionering van hun merk versterken of herpositioneren
  • Die zich uitbreiden naar een nieuwe markt of verticale sector
  • Die nieuwe doelgroepen en klantsegmenten willen bereiken
  • Die merkstrategieën willen creëren die beter aansluiten bij bredere bedrijfsdoelstellingen
  • Die een concurrerender merk willen opbouwen
  • Die te maken hebben met een daling in merk- en marketingprestaties
  • Die schade aan de reputatie of imago van hun merk ervaren, of het merkbeeld willen verfijnen
  • Die problemen in merkbewaking willen diagnoseren
  • Die marketingmaterialen moeten bijwerken
  • Die te maken hebben met inconsistenties in merkelementen zoals: boodschap, taalgebruik, visualisaties, ontwerp, gevoel, etc.

Doelgroep

  • Marketingmanagers
  • Marketingspecialisten
  • Brandstrategen
  • Marketingbesluitvormers
  • Marketingspecialisten in elke capaciteit
  • Ontwerpers en creatieve teams (secundaire doelgroep)
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën