Cursusaanbod
Wat statistieken kunnen bieden aan besluitvormers
- Beschrijvend Statistics
- Basisstatistieken - welke van de statistieken (bijv. mediaan, gemiddelde, percentielen enz...) zijn relevanter voor verschillende verdelingen
- Grafieken - het belang van het goed doen (bijv. hoe de manier waarop de grafiek is gemaakt de beslissing weerspiegelt)
- Variabeletypen - welke variabelen zijn gemakkelijker om mee om te gaan
- Ceteris paribus, dingen zijn altijd in beweging
- Derde variabel probleem - hoe vind je de echte influencer?
- Inferentieel Statistics
- Waarschijnlijkheidswaarde - wat is de betekenis van P-waarde
- Herhaald experiment - hoe herhaalde experimentresultaten te interpreteren
- Gegevensverzameling - u kunt vooroordelen minimaliseren, maar niet verwijderen
- Inzicht in het vertrouwensniveau
Statistisch denken
- Besluitvorming met beperkte informatie
- Hoe controleer je hoeveel informatie genoeg is ?
- Prioriteren van doelen op basis van waarschijnlijkheid en potentieel rendement (baten/kostenverhouding verhouding, beslissingsbomen)
- Hoe fouten optellen
- Het effect van de vlinder
- Zwarte zwanen
- Wat is de kat van Schrödinger en wat is de appel van Newton in het bedrijfsleven?
- Cassandra Probleem - hoe een voorspelling te meten als de koers is veranderd
- Google Grieptrends - hoe het fout ging
- Hoe beslissingen prognoses achterhaald maken
- Forecasting - Methoden en uitvoerbaarheid
- ARIMA
- Waarom naïeve voorspellingen meestal responsiever zijn
- Hoe ver moet een voorspelling in het verleden kijken?
- Waarom kunnen meer gegevens een slechtere prognose betekenen?
Statistische methoden die nuttig zijn voor besluitvormers
- Bivariate gegevens beschrijven
- Univariate gegevens en bivariate gegevens
- Waarschijnlijkheid
- Waarom verschillen dingen elke keer dat we ze meten?
- Normale verdelingen en normaal verdeelde fouten
- Schatting
- Onafhankelijke informatiebronnen en vrijheidsgraden
- Logica van het testen van hypothesen
- Wat kan worden bewezen, en waarom is het altijd het tegenovergestelde van wat we willen (Falsificatie)
- Interpretatie van de resultaten van Hypothesis Testing
- Middelen testen
- Macht
- Hoe bepaal je een goede (en goedkope) steekproefomvang?
- Vals positief en vals negatief en waarom het altijd een afweging is
Vereisten
Goede wiskundevaardigheden zijn vereist. Blootstelling aan basisstatistieken (dwz werken met mensen die de statistische analyses uitvoeren) is vereist.
Testimonials (5)
De variatie met oefenen en tonen.
Ida Sjoberg - Swedish National Debt Office
Cursus - Econometrics: Eviews and Risk Simulator
Automatisch vertaald
De trainer had patiënt en was ervan overtuigd dat we allemaal de onderwerpen begrepen, de lessen waren leuk om bij te wonen.
Mamonyane Taoana - Road Safety Department
Cursus - Statistical Analysis using SPSS
Automatisch vertaald
De betrokkenheid van de instructrice, goede voorbereiding van het onderwerp.
Bruno Scibilia - Lesaffre International
Cursus - Advanced R Programming
Automatisch vertaald
Dag 1 en Dag 2 waren voor mij echt eenvoudig en ik heb die ervaring erg genoten.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Cursus - R Fundamentals
Automatisch vertaald
De tempo was perfect en de ontspannen sfeer zorgde ervoor dat kandidaten zich op hun gemak voelden om vragen te stellen.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Cursus - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Automatisch vertaald