Cursusaanbod
Wat statistiek kan bieden aan besluitMakenemers
- Beschrijvende Statistics
- Basisstatistieken - welke statistieken (bijvoorbeeld median, gemiddelde, percentielen, enz.) zijn relevanter voor verschillende verdelingen
- Grafieken - de betekenis van het goed doen (bijvoorbeeld hoe de manier waarop de grafiek wordt gemaakt de beslissing weerspiegelt)
- Soorten variabelen - welke variabelen makkelijker te hanteren zijn
- Ceteris paribus, alles is altijd in beweging
- Drie variabelenprobleem - hoe je de echte beïnvloeder vindt
- Inferentiële Statistics
- Waarschijnlijkheidswaarde - wat is de betekenis van de P-waarde
- Herhaald experiment - hoe je herhaalde experimentele resultaten moet interpreteren
- Dataverzameling - je kunt bias minimaliseren, maar niet ervan afkomen
- Begrip van het vertrouweniveau
Statistisch denken
- Besluitneming met beperkte informatie
- hoe je kunt controleren hoeveel informatie genoeg is
- prioriteren van doelen op basis van waarschijnlijkheid en potentiële opbrengst (voordeel/kostenverhouding, besluitbomen)
- Hoe fouten opgeteld worden
- Butterfly effect
- Zwarte zwanen
- Wat is het Schrödinger's kat en wat is Newton's appel in de bedrijfswereld
- Cassandra Probleem - hoe je een voorspelling kunt meten als de koers van actie is veranderd
- Google Grijpvlieu trend - hoe het misging
- Hoe beslissingen voorspellingen verouderd maken
- Forecasting - methoden en praktische toepassingen
- ARIMA
- Waarom naieve voorspellingen vaak responsiever zijn
- Hoe ver een voorspelling moet kijken naar het verleden?
- Waarom meer data kan betekenen een slechtere voorspelling?
Statistische methoden nuttig voor besluitMakenemers
- Beschrijving van bivariate data
- Univariate data en bivariate data
- Waarschijnlijkheid
- Waarom dingen elk keer dat we ze meten verschillen?
- Normale verdelingen en normaal verdeelde fouten
- Schatting
- Onafhankelijke bronnen van informatie en vrijheidsgraden
- Logica van hypothese-testen
- Wat kan worden bewezen, en waarom het altijd het tegenovergestelde is van wat we willen (Falsificatie)
- Interpretatie van de resultaten van hypothese-testen
- Testen van gemiddelden
- Kracht
- Hoe je een goede (en goedkope) steekproefgrootte kunt bepalen
- Valse positieve en valse negatieve en waarom het altijd een afweging is
Vereisten
Good wiskundige vaardigheden zijn vereist. Ervaring met basisstatistiek (d.w.z. werken met mensen die de statistische analyse uitvoeren) is vereist.
Getuigenissen (5)
De variatie met oefenen en tonen.
Ida Sjoberg - Swedish National Debt Office
Cursus - Econometrics: Eviews and Risk Simulator
Automatisch vertaald
De trainer had patiënt en was ervan overtuigd dat we allemaal de onderwerpen begrepen, de lessen waren leuk om bij te wonen.
Mamonyane Taoana - Road Safety Department
Cursus - Statistical Analysis using SPSS
Automatisch vertaald
De betrokkenheid van de instructrice, goede voorbereiding van het onderwerp.
Bruno Scibilia - Lesaffre International
Cursus - Advanced R Programming
Automatisch vertaald
Dag 1 en Dag 2 waren voor mij echt eenvoudig en ik heb die ervaring erg genoten.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Cursus - R Fundamentals
Automatisch vertaald
De tempo was perfect en de ontspannen sfeer zorgde ervoor dat kandidaten zich op hun gemak voelden om vragen te stellen.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Cursus - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Automatisch vertaald