Cursusaanbod

Openheid naar anderen: 5 generaties op de consumentenmarkt, 4 generaties op de arbeidsmarkt

  • Openheid voor anderen – vijf generaties op de markt: Generatie Z, Generatie Y, Generatie X, Generatie Babyboomers, Generatie Traditionalisten.
  • Welke generatie vertegenwoordig ik?
  • Kenmerken van de 4 generaties die op de arbeidsmarkt functioneren: Z, Y, X en babyboomers

Generatieverschillen tussen werknemers:

  • Definiëren en beheren van het ontwikkelingspotentieel van de werknemer, rekening houdend met de specificiteit van levensbehoeften en kansen die voortvloeien uit leeftijd - sleutelcompetenties
  • Technieken en vaardigheden op het gebied van het motiveren en aansturen van medewerkers van verschillende leeftijden.

Leeftijdsmanagement – hoe hebben we ons voorbereid op de jongste generaties Y en Z?

  • hoe is de werknemer van de generaties Y en Z?
  • Wat motiveert een medewerker van generatie Y en Z?
  • hoe communiceer je met een medewerker van generatie Y en Z?
  • hoe stuur je een medewerker van generatie Y en Z aan?

X-, Y-, Z-communicatie

  • Hoe ontwerp je passende communicatie voor de generaties X, Y, Z
  • Waarom moet ik mijn bericht aanpassen?
  • Gemeenschappelijke communicatiemiddelen – Feedback
  • Hoe communiceer je om generaties te motiveren?
  • Open communicatie – autoriteit in communicatie
  • Zakelijke communicatie ontwikkeling van samenwerking

XYZ Management en Motivatie  

  • Stel doelen en krijg dingen voor elkaar
  • Teammanagement, coördinatie van activiteiten, projectmanagement –  intergenerationele samenwerking
  • Wat motiveert individuele generaties? – de sleutel tot de generatie
  • Hoe geef je samenwerking vorm?
  • Hoe vul je elkaar aan in het bedrijfsleven?
  • Hoe taken effectief te verdelen in een team – competentietabel
  • Hoe bouw je natuurlijke autoriteit en zelfrespect op in XYZ?
  • Is Generatie Z moeilijk te managen en wat motiveert hen echt?
  • Komen we zo meteen medewerkers tekort?
  • XYZ-werving: waar elke generatie om geeft

Moeilijke situaties XYZ – assertiviteit in communicatie

  • Conflicthantering –  moeilijke situaties tussen generaties
  • Hoe voorspel je conflicten op het werk?
  • Communicatieniveaus – attitudes van de gesprekspartner (baas, werknemer, leverancier, ontvanger)
  • Hoe praat je met een medewerker, leidinggevende, etc.?
  • Empathie in communicatie
  • Wat verwachten verschillende generaties van mij in communicatie?
  • Hoe stress te verminderen door transparantie van communicatie?

Vereisten

There are no specific requirements needed to attend this course.

 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën