Cursusaanbod
Inleiding tot communicatie
- Het communicatieproces en de fasen ervan
- Het belang van verbale en non-verbale communicatie
- Technieken en hulpmiddelen voor effectieve communicatie
Principes van effectieve communicatie als essentieel element in de effectieve contacten in uw organisatie
- Eigen zelfanalyse stijl van communiceren
- Communicatie fouten
- Communicatie barrières
- Stadia van ontwikkeling van intermenselijk contact
- Directe communicatie en telefonische communicatie
Communiceren in organisaties
- Netwerkcommunicatie in een organisatie
- Informatiestroommodellen en hun optimalisatie
- Taken en interne communicatiemiddelen
Effectieve gesprekken
- ontwikkeling van het zelfbeeld als zender en ontvanger van een boodschap
- factoren die van invloed zijn op de kwaliteit van de professionele contacten tussen het personeel
- Actief luisteren als instrument voor effectieve communicatie
- Verstorende factoren Horen en verstaan van spraak
- De kunst van het vragen stellen
- Psychologische mechanismen en technieken om invloed uit te oefenen
Stappen om het team op te bouwen en hun impact op de samenwerking
- Stadia van teamontwikkeling: werkingsprincipes en gevaren op elk van hen
- manier om aan ze allemaal te werken
- Teamrollen en hun identificatie
Conflict en concurrentie in de groep als grootste bedreiging voor samenwerking
- Bronnen van de soorten conflicten
- strategieën om met conflicten om te gaan
- Competitie in de band: voor- en nadelen
Bronnen van de soorten conflicten
In harmonie met elkaar en goede relaties met anderen - het concept van assertief gedrag
- Het concept van assertiviteit
- Uw eigen rechten
- Wanneer je besluit assertief te zijn
- Soorten gedrag: agressief gedrag, onderdanig, assertief
- het opbouwen van 'ik'-boodschappen als basis voor een assertieve uiting van meningen, oordelen en emoties
- Waarom we bang zijn om "nee" te zeggen - wat ons tegenhoudt
- zelfbewuste behandeling die van hemzelf uitgaat
Wat betekent het om jou en elkaar te respecteren - wat gebeurt er als we het eens zijn of weigeren
- Mogelijkheid om toegang te weigeren en te weigeren
- Vermogen om te argumenteren
- manipulatie
- acceptatie van negatieve en positieve reacties op vormen van kritiek
- Constructieve feedback geven
Testimonials (7)
De interactie en het eten zijn inderdaad boeiend.
Claudio - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
Veel oefeningen
Nina - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
Rollenspel sessie
Wiyani - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
De scenario-oefeningen
Farizky - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
Het onderwerp over communicatie
Galih - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
Veel interactieve uitwisseling
Muhammad Rizki - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald
De praktijk door de theorie in de praktijk te brengen
Marvin Satyawardhana - PT Haskoning Indonesia
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Automatisch vertaald