Cursusaanbod

Ourselves and Others Begrijpen

  • Wat maakt ons dat we op een bepaalde manier gedragen?
  • Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn - verplicht door onze rol in het bedrijf - en welke niet acceptabel zijn?
  • Feedback: hoe zien anderen ons en hoe relateren ze zich tot ons?

Communicatie

  • Hoe communiceren we met anderen?
  • Wat zijn de voordelen en nadelen van de verschillende communicatiemedia?
  • Wat bedoelen we met Effectieve Communicatie en hoe bereiken we dat?
  • Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe die toegepast kunnen worden in onze dagelijkse werkzaamheden

Management vs. Leiderschap

  • Wat is Management? Wat is Leiderschap?
  • Wat is het verschil tussen Management en Leiderschap?
  • Analyseren van leidersgedrag
  • Analyseren van de verschillende managementstijlen - en begrijpen wanneer ze moeten worden toegepast
  • De belangrijkheid van Communicatie - inclusief:
    • Vocabulairecommunicatie
    • Tooncommunicatie
    • Zichtbare communicatie

Emotionele Intelligentie

  • Emoties en hun gevolgen
  • Het belang van het begrijpen van onze “EQ” (in tegenstelling tot de meer gebruikelijke IQ)
  • De vijf stadia van Goleman's Emotionele Intelligentie-model:
    • Zelfbewustzijn
    • Zelfbeheersing
    • Motivatie
    • Empathie
    • Sociale vaardigheden

Transactieanalyse

  • Waarom gedragen we ons op een bepaalde manier tegenover collega's en klanten?
  • Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
  • Wat zijn de voordelen van “Echte Band” in onze intermenselijke relaties?

Een succesvol team bouwen

  • Wat is een Team?
  • De fasen van Teamontwikkeling

Doel- en objectivestelling

  • Doelstelling - voor het bedrijf
  • Objectivestelling - voor de medewerkers
  • Formuleren en uitlijnen van doelen
  • Prestatiebeheer

Belanghebbendenbeheer

  • Mensen en de service-winstketen
  • Belanghebbenden tevreden stellen
  • Belanghebbendenganalyse: interne en externe belanghebbenden

Delegeren

  • Wat is delegatie?
  • De fasen van delegatie

Coachen

  • Wat is coachen?
  • Het G R O W-model gebruiken voor effectief coachen

Conflict oplossen

  • Wat veroorzaakt conflict?
  • De fasen van conflictbeheer
    • Het conflict begrijpen
    • Jouw / de positie van de ander in het conflict begrijpen
    • Het conflict oplossen
  • Kilmann's Vijf Conflictbeheersmodi - en hoe ze toegepast kunnen worden:
    • Concurrentie
    • Samenwerking
    • Vergissingen maken
    • Vermijden
    • Adverteren
  • Het kloof dichten
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (1)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën