Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Ourselves and Others Begrijpen
- Wat maakt ons dat we op een bepaalde manier gedragen?
- Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn - verplicht door onze rol in het bedrijf - en welke niet acceptabel zijn?
- Feedback: hoe zien anderen ons en hoe relateren ze zich tot ons?
Communicatie
- Hoe communiceren we met anderen?
- Wat zijn de voordelen en nadelen van de verschillende communicatiemedia?
- Wat bedoelen we met Effectieve Communicatie en hoe bereiken we dat?
- Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe die toegepast kunnen worden in onze dagelijkse werkzaamheden
Management vs. Leiderschap
- Wat is Management? Wat is Leiderschap?
- Wat is het verschil tussen Management en Leiderschap?
- Analyseren van leidersgedrag
- Analyseren van de verschillende managementstijlen - en begrijpen wanneer ze moeten worden toegepast
- De belangrijkheid van Communicatie - inclusief:
- Vocabulairecommunicatie
- Tooncommunicatie
- Zichtbare communicatie
Emotionele Intelligentie
- Emoties en hun gevolgen
- Het belang van het begrijpen van onze “EQ” (in tegenstelling tot de meer gebruikelijke IQ)
- De vijf stadia van Goleman's Emotionele Intelligentie-model:
- Zelfbewustzijn
- Zelfbeheersing
- Motivatie
- Empathie
- Sociale vaardigheden
Transactieanalyse
- Waarom gedragen we ons op een bepaalde manier tegenover collega's en klanten?
- Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
- Wat zijn de voordelen van “Echte Band” in onze intermenselijke relaties?
Een succesvol team bouwen
- Wat is een Team?
- De fasen van Teamontwikkeling
Doel- en objectivestelling
- Doelstelling - voor het bedrijf
- Objectivestelling - voor de medewerkers
- Formuleren en uitlijnen van doelen
- Prestatiebeheer
Belanghebbendenbeheer
- Mensen en de service-winstketen
- Belanghebbenden tevreden stellen
- Belanghebbendenganalyse: interne en externe belanghebbenden
Delegeren
- Wat is delegatie?
- De fasen van delegatie
Coachen
- Wat is coachen?
- Het G R O W-model gebruiken voor effectief coachen
Conflict oplossen
- Wat veroorzaakt conflict?
- De fasen van conflictbeheer
- Het conflict begrijpen
- Jouw / de positie van de ander in het conflict begrijpen
- Het conflict oplossen
- Kilmann's Vijf Conflictbeheersmodi - en hoe ze toegepast kunnen worden:
- Concurrentie
- Samenwerking
- Vergissingen maken
- Vermijden
- Adverteren
- Het kloof dichten
21 Uren
Getuigenissen (1)
Reflecteren op mezelf om anderen te leren
Roy Dekker - Axway GmbH
Cursus - People and Team Management
Automatisch vertaald