Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Course Outline
Onszelf en anderen begrijpen
- Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen? Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn? Feedback: hoe zien anderen ons en hoe verhouden ze zich tot ons?
Communication
- Hoe communiceren wij met anderen? Wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende communicatiemedia? Wat bedoelen we met Effectief Communication en hoe bereiken we dit? Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe deze kunnen worden toegepast in ons dagelijks werk
Management v Leiderschap
- Wat is management? Wat is leiderschap? Wat is het verschil tussen Management and Leadership? Leiderschapsgedrag analyseren Het verschil in managementstijlen analyseren – en begrijpen wanneer u ze moet gebruiken Het belang van communicatie – inclusief: Verbale communicatie Vocale communicatie Visuele communicatie
Emotionele intelligentie
- Emoties en hun gevolgen Het belang van het begrijpen van ons ‘EQ’ (in tegenstelling tot het meer standaard IQ) De vijf stadia van Golemans Emotionele Intelligentiemodel: Zelfbewustzijn Zelfmotivatie Empathie Sociale vaardigheden
Transactionele Analyse
- Waarom handelen/reageren wij op een bepaalde manier naar collega’s en klanten? Hoe kunnen we een goede verstandhouding opbouwen met collega's en klanten? Wat zijn de voordelen van “True Rapport” in onze onderlinge personal relaties?
Een succesvol team opbouwen
- Wat is een team? De fasen van teamontwikkeling
Goal en het stellen van doelstellingen
- Doelen stellen – voor het bedrijf Doelen stellen – voor het personeel Doelstellingen opstellen en afstemmen Prestaties Management
Belanghebbende Management
- Mensen en de service-winstketen Stakeholders tevreden stellen Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders
Delegatie
- Wat is delegatie? De fasen van delegatie
Coaching
- Wat is coachen? Het GROW-model gebruiken voor effectieve coaching
Conflicthantering
- Wat veroorzaakt conflicten? De fasen van conflicthantering Het conflict begrijpen De positie van jou/de ander in het conflict begrijpen Het conflict oplossen
21 Hours
Getuigenissen (1)
Reflecting own my self to learn others