Cursusaanbod

Inleiding tot AI in spellen

  • Overzicht van AI-toepassingen in spellen
  • Soorten AI-agents: NPCs, strategische AI en meer
  • Belangrijke concepten bij het ontwikkelen van game-AI

Beslissingssystemen

  • Beslissingsbomen implementeren voor eenvoudige AI-logica
  • Eindigetoestandsmachines voor complex gedrag
  • Gedragsbomen en modulaire AI-design

Padvinding en navigatie

  • Begrijpen van padvindingalgoritmen
  • A* algoritme implementeren voor in-game-navigatie
  • Padvinding optimaliseren voor grote kaarten

Versterkend leren in spellen

  • Inleiding tot concepten van versterkend leren
  • AI-agents trainen met Q-learning en deep Q-networks
  • Rewardstructuren ontwerpen voor aanpasbaar gedrag

Optimalisatie van AI-prestaties

  • Taken voor real-time AI-prestaties optimaliseren
  • Hulpbronnen beheren en AI-taken prioriteren
  • Foutopsporing en probleemoplossing bij AI-systemen

Geavanceerde AI-technieken

  • Procedurale inhoudsgeneratie met AI
  • Pelaarsgedrag simuleren
  • AI integreren in multiplayer-gaming

Toekomstige trends in game-AI

  • AI en machine learning in de volgende generatie spellen
  • Ethische overwegingen bij game-AI
  • Verschillende AI-geleide verhaallijnen en narratieve design onderzoeken

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basisbegrip van programmeringsconcepten
  • Kennis van game development tools of frameworks
  • Basis begrip van AI-principes

Doelgroep

  • Game developers
  • AI-enthousiastelingen
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (2)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën