Cursusaanbod

1. Inleiding tot faciliteren, of waarom het de moeite waard is om brainstorming te gebruiken
2. Definieer klanten/gebruikers met behulp van personalisatietechnieken
3. Definieer het probleem / uitdaging - situatie van de klant
4. Identificatie van zakelijke waarde in het project - vereisten en acceptatiecriteria
– maak User Story Maps met brainstormingtechnieken

  • identificeren, definiëren, ontleden en prioriteren van vereisten - tools en technieken, bijvoorbeeld Richard Lawrens, Elefant carpaccio oefening
  • werkcollege:
    - definieer vereisten - identificeer vereisten in de user story formule
    - meetbaarheid van vereisten en effectiviteitsafstand - identificeer acceptatiecriteria voor een user story
    - prioriteren van vereisten op basis van de behoeften van de projectklant
    - overdracht van vereisten - hoe zorgen we ervoor dat we elkaar begrijpen - overdracht van klantbehoeften voor een transparante user story

5. Samenvatting - retrospectief "start, stop, continue"

Vereisten

  • Ervaring met het ontwerpen en/of ontwikkelen van softwareoplossingen voor klanten

Doelgroep

  • Ontwikkelaars
  • IT-afdelingsleiders
  • Projectmanagers, PM
  • Producteigenaren
  • Medewerkers van de marketingafdeling
 7 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën