Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Dag 01
Inleiding
- Klantgerichte vs technologiegedreven innovatie
Overzicht van oplossingsgericht denken
- Gestructureerd denken en de Design Thinking methode
Tools voor Design Thinkers
- Mind maps, ideageneratoren, innovatiematrix, wat-als kaarten, etc.
Design Thinking voor productontwikkeling
- Het identificeren van de echte gebruiker van uw product
Casestudy
- "Spioneren" op de klant
Een empathische begrip ontwikkelen voor het probleem van de klant
- Tekeningen maken van het natuurlijke gedrag van de klant
- De acties van de klant op een tijdslijn plaatsen
Het probleem met de huidige oplossing definiëren
- De belangrijkste problemen identificeren die de gebruiker van uw product ervaart
- Problemen categoriseren, visualiseren en de waarde inschatten van het oplossen van belangrijke problemen
Oefening
- Klantreis: Een tijdslijn maken met tekeningen, e-mails, quotes en acties.
- De belangrijkste problemen analyseren
- Beslissen welke problemen u oplost
- Uw bevindingen presenteren
Dag 02
Ideas genereren
- Visualisatie, mapping en storytelling gebruiken om oplossingen te creëren
Een oplossing prototypen
- Tools en methoden voor snel conceptvalidering
Testen en itereren
- Real-time testing
- Valideren, communiceren en uw innovatie vrijgeven
Casestudy
- Vaak falen, snel falen
Design Thinking gebruiken voor het oplossen van interne problemen binnen het ontwikkelteam
- Conflict zien als een positieve kracht voor innovatie
- Conflict beheren door debatteren en bespreken
- Empathie als sleutelingrediënt
Oefening
- Ideas samen bouwen in een team
- Voorbeelden van prototypes maken
- Uw innovatie communiceren
- Uw bevindingen presenteren
Samenvatting en volgende stappen
Vereisten
- Ervaring met het ontwerpen en/of ontwikkelen van softwareoplossingen voor klanten
Doelgroep
- Ontwikkelaars
- Projectmanagers
14 Uren