Design Thinking Training Cursus
Overzicht :
Er zijn vijf fasen in het Design Thinking (DT) proces (empathize, het probleem definiëren, ideeën, prototypes, testen).
In een steeds complexere wereld worden we geconfronteerd met problemen die speciale benaderingen nodig kunnen hebben. Design Thinking helpt om complexe problemen aan te pakken. Mastering design-thinking helpt om complexe problemen effectief aan te pakken, beter te communiceren, efficiënt te overtuigen, zakelijke resultaten te verbeteren en organisatorisch en persoonlijk gedrag en prestaties te verbeteren.
- Hoe DT werkt: leren van mensen en problemen, patronen vinden, ontwerpmodel (model drift), het model testen, het model evalueren en het model opnieuw ontwerpen.
- Relatie tussen DT, innovatie en ondernemerschap.
- DT-methoden en -tools: persona, stakeholdermap, customer journey map, service blueprint, business model innovatie.
- Toepassing van DT: ontwerp mindset, disruptieve innovatie, iteratieve benadering, agile schatting techniek, kritische denkvaardigheden, probleemoplossing, teamwerk, leiderschapsbereidheid, communicatievaardigheden, technologie, vooruitdenken, interculturele en ethische competentie, emotionele intelligentie, zelfbewustzijn, onderhandelingsvaardigheden, conflict oplossing.
Doelstellingen :
- De basisprincipes en nuances van DT begrijpen
- Belangrijke concepten, factoren, theorieën, typen en modellen in DT verkennen
- DT experimenteren, ervaren en praktiseren
Levering van:
Dit is een 1 dag (4 uur) trainingskurs en bestaat uit:
- lectures (40% - presentation of theories, concepts, models, and interactions),
- groeps oefeningen (30% - groep dynamiek, spellen, groepsdiscussie en oefeningen voor het oplossen van mockconflicten),
- individuele activiteiten (15% - schrijven, ontwerpen en peer discussie)
- en anderen (15% - video's, lezen).
Opmerking: vanwege de aard van deze cursus is er een minimum groepsgrootte van 3
Cursusaanbod
Les 1: Introductie tot Design Thinking (60 minuten)
Les 2: Kernconcepten, theorieën, typen en modellen in DT (60 minuten)
Les 3: Toepassen van DT in het dagelijks werk (60 minuten)
Les 4: Impact (60 minuten)
Vereisten
Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze cursus deel te nemen.
Voor open trainingen is een minimum aantal van 5 deelnemers vereist
Design Thinking Training Cursus - Boeking
Design Thinking Training Cursus - Navraag
Design Thinking - Consultancyaanvraag
Consultancyaanvraag
Voorlopige Aankomende Cursussen
Gerelateerde cursussen
Creative Problem Solving met Gamification Technieken (Design Thinking)
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of ter plaatse) is gericht op deelnemers van beginner tot gemiddeld niveau die dagelijkse uitdagingen op de werkplek willen oplossen door middel van gamification-technieken.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Begrijp de principes van Design Thinking en de toepassing ervan op het oplossen van problemen.
- Integreer gamification-technieken om betrokkenheid en innovatie te bevorderen.
- Ontwikkel creatieve en praktische oplossingen voor veelvoorkomende problemen op de werkplek.
- Werk effectief samen tussen teams om probleemoplossende strategieën te implementeren.
- Pas iteratieve benaderingen toe om oplossingen te verfijnen door middel van feedback en experimenten.
Design Thinking: Empathiseer met Interne Klanten
7 UrenDesign Thinking is een mensgericht methode voor het oplossen van problemen door middel van empathie, definitie, ideatie, prototyping en testing. Deze versie van de cursus legt een sterke nadruk op de Empathize-fase, waarbij de nadruk ligt op het verbinden van eerder geïdentificeerde pijnpunten met de echte behoeftes van interne klanten, en het toepassen van dynamische, samenwerkende activiteiten om inzichten om te zetten in haalbare resultaten.
Deze door de instructeur geleide, live training (online of ter plaatse) is gericht op beginners- tot gemiddeld genivelleerde teams en leiders die hun empathievaardigheden willen verdiepen, relaties met interne klanten willen versterken en pijnpunten willen omzetten in betekenisvolle kansen voor verbetering.
Op het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- Empathie gebaseerde technieken toe te passen om de behoeftes van klanten te ontdekken en te valideren.
- Gekarteerde pijnpunten om te zetten in heldere, haalbare behoeftes.
- Te participeren in dynamische rollenspelen en simulaties om klantgerichte gesprekken te oefenen.
- Samenwerkend probleemstellingen te herdefiniëren vanuit het perspectief van de klant.
Formaat van de Cursus
- Interactieve lezing en geleide discussies.
- Dynamische, handson rollenspelen en empathie-oefeningen.
- Groepswerkshops voor samenwerkend probleemherdefiniëren.
Opties voor Aanpassing van de Cursus
- Om een aangepaste versie te vragen die afgestemd is op een specifieke interne procedure (bijvoorbeeld aankoop of voorziening van apparatuur), neem dan contact met ons op om dit te regelen.
Design Thinking: Empathize & Define voor Interne Klanten
7 UrenDesign Thinking is een mensgerichte methodologie voor het oplossen van problemen door middel van empathie, definitie, ideatie, prototypen en testen. Door zich te richten op de eerste twee stadia — Empathize en Define — kunnen teams beter begrijpen wat interne klanten nodig hebben en de juiste problemen identificeren om aan te pakken.
Dit instructeur-led, live training (online of ter plaatse) is gericht op teams en leiders van beginner- tot middeliveau die hun connectie met interne klanten willen versterken, weerstand tegen verandering willen verminderen en operationele efficiëntie willen verbeteren door praktische, samenwerkende methoden.
Tegen het einde van dit training, zullen de deelnemers in staat zijn om:
- Actieve luister- en interviewtechnieken te gebruiken om waardevolle inzichten over interne klanten te verzamelen.
- Empathiemappen te maken en de behoeften en pijnpunten van gebruikers vast te leggen.
- Echte wortelproblemen te onderscheiden van waargenomen problemen met hulpmiddelen zoals de 5 Whys en probleembomen.
- Duidelijke, uitvoerbare probleemverklaringen (POVs) op te stellen die het solutiewerk begeleiden.
Format van de Cursus
- Interactieve lezing en discussie.
- Praktische, handson exercises en rolenspelletjes.
- Groepsworkshops en plenaire feedbacksessies.
Cursus Aanpassingsopties
- Om een aangepaste versie te verzoeken die is toegespitst op een specifiek intern proces (bijvoorbeeld inkoop of uitrustingstoewijzing), neem contact met ons op om dit te regelen.
Design Thinking Workshop voor Softwareontwikkelaars
14 UrenIn deze door de instructeur geleide live workshop (online of ter plaatse) leren de deelnemers hoe ze de vijf stappen van Design Thinking kunnen toepassen om beter te begrijpen welke problemen eindgebruikers van een product of dienst ervaren, en vervolgens de beste aanpak kunnen ontwikkelen om deze op te lossen.
Na afloop van deze training zullen de deelnemers in staat zijn:
- Creatieve strategieën te gebruiken om klantbehoeften aan technisch realistische oplossingen te koppelen.
- Een strategie te ontwikkelen om klantwaarde te vergroten en product- en dienstbepalingen te verbeteren.
Design Thinking: Innovatie Methodologieën
24 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of ter plaatse) is bedoeld voor professionals van het beginners- tot hetIntermediate niveau die Design Thinking methodologieën willen begrijpen en toepassen om innovatie te stimuleren en zakelijke oplossingen te verbeteren.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- De kernprincipes van Design Thinking en de rol ervan in innovatie te begrijpen.
- De vijf fasen van Design Thinking toe te passen op het oplossen van problemen.
- Ideeën technieken en tools te gebruiken om creativiteit te bevorderen.
- Design Thinking strategieën te implementeren om processen te verbeteren en de efficiëntie te vergroten.
Innovatief Leiderschap door middel van Design Thinking
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of ter plaatse) is gericht op leiders op beginnersniveau en HR-professionals die methodologieën willen leren en toepassen Design Thinking om innovatie te bevorderen, probleemoplossend vermogen te verbeteren en teams effectief te betrekken.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Rust deelnemers uit met tools en methodologieën om innovatie en teambetrokkenheid te bevorderen.
- Ontwikkel vaardigheden op het gebied van empathie, ideevorming en prototyping voor het oplossen van complexe uitdagingen.
- Pas Design Thinking-principes toe op leiderschaps- en HR-scenario's.
- Bevorder een cultuur van innovatie binnen technische teams.