Cursusaanbod

Inleiding

  • Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
  • Overzicht van de functies en voordelen van Blender

Aan de slag

  • Installeren van Blender
  • Basiskennis over modellering
  • Navigeren in de gebruikersinterface

Basisbewerkingen

  • Soorten editors
  • Omschakelen tussen bewerk- en objectmodus
  • Vertices, edges en faces
  • Bewerken van mesh data en objects

Modelleren van meshes

  • Modellering modi
  • Structureren van meshes
  • Toevoegen van primitieven
  • Selecteren en bewerken van meshes
  • Object data, vertex groepen en custom data
  • UV-mapping en unwrapping
  • Mesh analyse en retopologie

Sculpting en schilderen

  • Inschakelen van selectie maskering
  • Gebruik maken van de brush tool
  • Vormen van modellen in sculpt modus
  • Adaptieve sculpting methoden
  • Bewerken van UV-textures en afbeeldingen

Rendering 3D-scènes

  • Render engines in Blender
  • Eevee, cycles en workbench
  • Gebruik maken van camera's, lichtobjecten en materialen
  • Shading nodes en kleurgebruik
  • Freestyle non-photorealistic (NPR) rendering
  • Gebruik maken van lagen en passes
  • Rendering en voorbeeldweergave van animaties

Exporteren van bestanden

  • Ondersteunde mediatformats
  • Exporteren van bestanden naar Alembic
  • Gebruik maken van de Collada module
  • Exporteren van bestanden als USD, SVG en PDF

Probleemoplossing

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basiskennis van computergebruik
  • Vertrouwdheid met 3D-modellering

Doelgroep

  • Artiesten
  • Gameontwikkelaars
  • Complete beginners
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën