Cursusaanbod

Inleiding

  • Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
  • Overzicht van Blender-functies en voordelen

Aan de slag

  • Blender installeren
  • Basisconcepten van modelleren
  • Navigeren door de gebruikersinterface

Basisbewerkingen

  • Types of editors
  • Wisselen tussen bewerk- en objectmodus
  • Hoekpunten, randen en vlakken
  • Bewerk meshgegevens en objecten

Mesh modelleren

  • Modelleringsmodi
  • Meshes structureren
  • Primitieve vormen toevoegen
  • Meshes selecteren en bewerken
  • Objectgegevens, hoekpuntsgroepen en aangepaste gegevens
  • UV-maps en ontvouwen
  • Mesh-analyse en retopologie

Sculpten en schilderen

  • Selectiemaskering inschakelen
  • Het borsteltool gebruiken
  • Modellen vormgeven in sculptmodus
  • Adaptieve sculpttechnieken
  • UV-texturen en afbeeldingen bewerken

3D-scenes renderen

  • Renderengines in Blender
  • Eevee, cycles, en werkbank
  • Cameras, lichtobjecten en materialen gebruiken
  • Schaduwknopen en kleurbeheer
  • Freestyle non-fotorealistisch (NPR) renderen
  • Lagen en doorgangen gebruiken
  • Animaties renderen en voorvertonen

Bestanden exporteren

  • Ondersteunde mediaformaten
  • Bestanden exporteren naar Alembic
  • Het Collada-module gebruiken
  • Bestanden exporteren als USD, SVG en PDF

Problemen oplossen

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basisvaardigheden in het gebruik van computers
  • Kennis van 3D-modeleren

Doelgroep

  • Kunstenaars
  • Gameontwikkelaars
  • Volledige beginners
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën