Course Outline

Introductie

  • Blender versus Autodesk 3ds Max versus Cinema 4D
  • Overzicht van Blender kenmerken en voordelen

Slag

  • Installeren Blender
  • Basisconcepten voor modellering
  • Navigeren in de gebruikersinterface

Basisprincipes van bewerken

  • Soorten editors
  • Schakelen tussen bewerkings- en objectmodi
  • Hoekpunten, randen en vlakken
  • Gegevens en objecten van mazen bewerken

Modelleren van netten

  • Modellering modi
  • Structureren van mazen
  • Primitieven toevoegen
  • Netten selecteren en bewerken
  • Objectgegevens, hoekpuntgroepen en aangepaste gegevens
  • UV-kaarten en uitpakken
  • Mesh-analyse en retopologie

Bochten en oppervlakken

  • Tools en structuur
  • Bézier en NURBS
  • Objecten transformeren
  • Vormen en splines

Metaballen en haardeeltjes

  • Tools en structuur
  • Meta-objecten toevoegen en bewerken
  • Vetpotlood gebruiken
  • Modificeren van deeltjes

Beeldhouwen en schilderen

  • Selectiemaskering inschakelen
  • Het penseel gebruiken
  • Modellen vormgeven in de modelleermodus
  • Adaptieve beeldhouwmethoden
  • UV-texturen en afbeeldingen bewerken

Animation en tuigage

  • Keyframes en sleutelsets
  • Anker gebruiken voor tuigage
  • Aanbrengen van het rooster
  • Beperkingen, acties en drijfveren
  • Markeringen, vormtoetsen en bewegingspaden

3D-scènes renderen

  • Render-engines in Blender
  • Eevee, fietsen en werkbank
  • Camera's, lichtobjecten en materialen gebruiken
  • Schaduwknooppunten en kleurbeheer
  • Freestyle niet-fotorealistische (NPR) rendering
  • Lagen en passen gebruiken
  • Animaties renderen en bekijken

Bestanden exporteren

  • Ondersteunde media-indelingen
  • Bestanden exporteren naar Alembic
  • Gebruik van de Collada-module
  • Bestanden exporteren als USD, SVG en PDF

Probleemoplossing

Samenvatting en volgende stappen

Requirements

  • Basiservaring met computergebruik
  • Bekendheid met 3D-modellering

Audiëntie

  • Kunstenaars
  • Game-ontwikkelaars
  • Complete beginners
 35 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (5)

Related Courses

Learning Maya

14 Hours

WebGL: Create an Animated 3D Application

21 Hours

Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript

28 Hours

VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing

28 Hours

From 3ds Max to Unreal: Mastering Real-Time Visualization

21 Hours

Unreal Engine 4

21 Hours

Unreal Engine 5 Deep Dive

14 Hours

Advanced Blender: Python Scripting

7 Hours

Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit

7 Hours

FreeCad: Getting Started with Parametric Modeling

21 Hours

OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling

21 Hours

Pixar USD (Universal Scene Description) Fundamentals

7 Hours

Roblox for Developers

14 Hours

Scratch Programming

7 Hours

Related Categories