Cursusaanbod
Inleiding & Huidige Status van ARToolKit
- Geschiedenis en ontwikkeling naar artoolkitX, open-source onderhoud
- Markergebaseerd vs natuurlijke kenmerken tracking, barcode marker ondersteuning
- Ondersteunde platforms (Android, iOS, desktop) en plugin-integraties (Unity, OpenSceneGraph)
Omgeving Instellen
- Installeren van artoolkitX, SDK's voor mobiele platforms
- Integrare van Unity of OpenSceneGraph
- Configureren van toestemming voor camera, GPS, kompas en bestandstoegang
Markers, Calibratie & Natuurlijke Kenmerken Tracking
- Het maken en gebruiken van vierkantige markeringen en barcode markeringen
- Natuurlijke kenmerken tracking (NFT): principes en werkstromen
- Camera calibratie, vervormingscorrectie, ondersteuning voor stereo camera
Overlayen van Virtuele Inhoud & Rendering
- 2D en 3D inhoud overlay over live camera feed
- Belichting, occlusie en shader basismogelijkheden voor realistisch renderen
- Prestatieoverwegingen op mobiel: optimaliseren van frame rate en geheugengebruik
Sensor Integrare & Externe Invoeren
- Gebruik van GPS en kompasgegevens om AR-inhoud te oriënteren ten opzichte van de echte wereld
- Toegang tot camera eigenschappen, herkennen van brandpuntsafstand en sensor calibratie
- Integrare met OpenCV voor beeldvoorverwerking en verbeteringen (bijvoorbeeld filtering, stabilisatie)
Gebruik van Externe Engines (Unity / OpenSceneGraph)
- Een project instellen in Unity met de ARToolKit plugin
- Synchroniseren van ARToolKit marker/NFT-trackinggegevens in Unity-scenes
- Gebruik van OpenSceneGraph voor geavanceerd renderen of GPU-gebaseerde 3D-inhoud
Problemen Oplossen, Prestatie & Implementatie
- Veelvoorkomende problemen: verlichting, markerdetectie falen, vertragingen
- Optimaliseren voor mobiel: textuurgrootten, multithreading, geheugengebruik
- Pakkettering voor Android / iOS, testen op echte apparaten, foutopsporingsgereedschappen
Samenvatting en Volgende Stappen
Vereisten
- Programmervaring in een willekeurige taal
- Basiskennis van 3D-grafische of renderconcepten
- Vertrouwdheid met de opzet van een mobiele ontwikkelomgeving
Doelgroep
- Mobiele en AR-ontwikkelaars
- Computer vision engineers
- Ontwikkelaars van interactieve media
Getuigenissen (5)
Veel nuttige aanvullende informatie
Grzegorz - Comp S.A.
Cursus - BLoC Pattern
Automatisch vertaald
Edward is een geweldige facilitator
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Cursus - Ionic 4 and Angular for Developers
Automatisch vertaald
Miguel's kennis van het onderwerp was uitgebreid. Hij maakte de opleiding makkelijk te begrijpen en de stroom was gebalanceerd; het toevoegen van nieuwe functies aan elke sectie zoals nodig. Hij deed alles wat werd gevraagd en beantwoordde elke vraag grondig. Het was een zeer aangename ervaring.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Cursus - Flutter Development Bootcamp with Dart
Automatisch vertaald
De trainer was enthousiast, vriendelijk, en hield van het onderwerp
Isaac Murphy - Royal New Zealand Airforce
Cursus - Build Native iOS and Android Apps with Flutter
Automatisch vertaald
**Leren van de stappen die nodig zijn om het MVVM-model te implementeren.**
Roy Chia - AFBI
Cursus - Xamarin: Build Native Mobile Applications for Android, iOS and Windows from a Single C# Code Base
Automatisch vertaald