Cursusaanbod
Dag één
Efficente onderhandelingen en onderhandelaars:
- Het vaststellen van onderhandelingsstrategieën en het bepalen van wanneer u moet onderhandelen.
- Wat maakt een effectieve onderhandelaar?
- Inzichtelijke casestudieanalyse
- Voorbereidingsstappen
Persoonlijkheidskenmerken:
- Het begrijpen van persoonlijke kenmerken en hoe deze te hanteren zijn.
- Begrijpen van verschillende persoonlijkheidstypen.
- Identificeren van uw eigen persoonlijkheidstype.
- Inzien hoe u effectiever kunt samenwerken met verschillende persoonlijkheidstypen tijdens onderhandelingen.
- Selectie van overeenkomstige onderhandelingsstrategieën op basis van relaties en resultaten.
- Vaststellen van een vaste onderhandelingsstructuur.
- Begrijpen van 'minder assertief' versus 'meer assertief' in onderhandelingen.
- Inzicht krijgen in traditionele onderhandelingsstijlen.
- Begrijpen van de vier stappen in het onderhandelingsproces.
Onderhandelingsstijlen:
- Transacties tussen beide partijen
- Distributieve onderhandelingen
Onderhandelingsvoorbereiding:
- Sensitieve punten
- Emotionele management
- Beoordelen van risico's en hoe u ze kunt managen.
- Begrijpen wat uw onderhandelingspartner motiveert.
- Vaststellen van uw BATNA (Best Alternative To a Negotiated Agreement), WAP (Walk Away Point) en ZOPA (Zone Of Possible Agreement).
- Bereiden van uw persoonlijke onderhandelingssituatie goed voor.
Begrijpen van de onderhandelingsprocessen:
- Het creëren van een winstgevend beeld in de eerste indruk.
- Belangrijke punten van gemeenschappelijke aard.
- Behoedzaamheid en kracht
- Invloedstechnieken
- Basiselementen van onderhandelingen
Dag twee
Informatie-uitwisseling en overtuigen:
- Hoe u informatie kunt uitwisselen.
- Wat beïnvloedt uw crisisbeheersing?
- Overtuigingsvaardigheden
Discussievoorwaarden en compromissen:
- Overeenstemming en afwijking
- Behoeften identificeren
- Accepteren, voorstellen en verwerpen van suggesties.
- Discussiëren en het doorbreken van impasses.
- Crisissoorten.
- Crisismanagement.
Onderhandelingsstrategieën:
- Korte inleiding op de zaak.
- Hoe u emotionele situaties kunt beheren.
- Onderhandelen en vooruitgang maken.
- Respons tegenover druk.
- Vaardigheden en obstakels.
Reactie op tegengestelde intenties:
- Bereiken van gezamenlijke akkoorden.
Onderhandelingsafsluiting:
- Van overtuigen naar afsluiting.
Gesimuleerde onderhandelingen:
- Voorbereiden van uzelf, uw team en de situatie waarin u zich bevindt.
- Naspel en analyse.
- Strategieën.
- Reflectie, feedback en actieplanning.
Crisisoplossing:
- Soms kan een onderhandeling leiden tot stress in de werkomgeving waarbij spanningen kunnen opkomen.
- PUGSS-techniek voor crisisoplossing.
Vereisten
Cursusdoelgroep
Midden- en topmanagers
Geen voorkennis vereist - we gaan ervan uit dat de cursisten al een zekere mate van praktische onderhandelingservaring hebben. Als dit niet het geval is, kunnen beginners ook baat hebben bij deze cursus.
Getuigenissen (5)
Lichaamsscan
Piotr Chwiedziewicz - Grupa OLX
Cursus - Mindfulness for Business Professionals
Automatisch vertaald
Het was leuk om meer te weten te komen over EQ.
Itzel Hernandez Diaz
Cursus - Emotional Intelligence (EQ)
Automatisch vertaald
De SMART Goal-sessie was het leukste deel van de training die me hielp mijn tijd goed in te delen. het helpt me om mijn doel duidelijker te stellen en ik kon echt zien dat het instellen van SMART Goal betrekking kan hebben op bijna alles, zoals Finance, sociaal leven, carrière en persoonlijke groei.
Manot Sae - MVCI (Thailand) Limited
Cursus - Workshop: Boost your productivity with this new method!
Automatisch vertaald
Ik vond de betrokkenheid van de trainer leuk en hoe haar energie ook de deelnemers betrof. De training was interessant, met veel praktische ondersteunende feiten en voorbeelden, praktische oefeningen. Het was geweldig!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Cursus - Stress Management and Prevention
Automatisch vertaald
Bekwaamheid van de training en de weerspiegeling van gedragingen die reeds waargenomen zijn bij anderen en bij mijzelf.
Vincent McCarthy - SSE Generation Ltd,
Cursus - Human Factors Essentials
Automatisch vertaald