Cursusaanbod

Introductie en Workshopdoelen

  • Welkom, agenda en workshopuitkomsten
  • Sluitingvaardigheden afstemmen op bedrijfsverkoopdoelstellingen en waarden
  • Persoonlijke basisassessment en doelstelling voor de dag instellen

Inzicht in koperpsychologie

  • Kopermotivaties, beslissingsfactoren en risicoperceptie
  • Economische, technische en persoonlijke beslissingssnelwegen identificeren
  • Kopersfasen afbeelding naar sluitingsstrategieën

Structureren van de Sluiting: Een Herhaalbaar Proces

  • Frameworks voor consistent, fasegebonden sluitingen
  • Checklist maken en signaalfactoren voor sluitingsklaarheid
  • Het proces aanpassen voor korte en lange verkoopcycli

Effectief Vragen stellen en Luisteren

  • Krachtige sluitingsvragen en wanneer ze gebruikt moeten worden
  • Actieve luistertechnieken om verborgen bezwaren aan de oppervlakte te brengen
  • Antwoorden omzetten in duidelijke volgende stappen

Bezwaren Behandelen en Onderhandelingsvaardigheden

  • Classificatie van bezwaren en aangepaste responspatronen
  • Onderhandelingsprincipes die marges en relaties behouden
  • Rolspelen: bezwaren omzetten in kansen om af te sluiten

Sluitingsscripts, Proefsluitingen en Taal die Gebruikt Moet Worden

  • Bewezen sluitingsscripts en aanpasbare sjablonen
  • Proefsluitingen gebruiken om klaarheid te testen en micro-committments veilig te stellen
  • Woorden en zinsdelen die urgentie vergroten zonder druk uit te oefenen

Prijs- en Waardegesprekken Behandelen

  • Prijs vormgeven als waarde en ROI voor verschillende koperprofielen
  • Ankeren, bundelen en concessiestrategieën
  • Oefenscenarios: waarde pitchen en reageren op prijsafzettingspogingen

Volgacties, Commitments en Post-Sluiting Activiteiten

  • Volgactiencadenzen ontwerpen die momentum behouden
  • Uitdrukkelijke commitments en volgende stappen schriftelijk veilig stellen
  • Beste praktijken voor overdracht aan opstart- of leveringsteams

Praktische Rolspelen en Peer Coaching

  • Paarrolspelen die veelvoorkomende verkoper- en koperarchetypen dekken
  • Gestuctureerde peerfeedback gebruikend gedrag dat is geobserveerd
  • Verfijningsspannen en demonstraties geleid door coach

Actieplanning en Meting

  • Een persoonlijk 30-dagen sluitingsactieplan maken
  • Eenvoudige metrics selecteren om verbeteringen in het sluiten te volgen
  • Voorbereiden van manageroverdracht voor versterking en coaching

Samenvatting en Volgende Stappen

Vereisten

  • Basisbegrip van het verkoopproces en klantreizen
  • Ervaring met interactie met potentiële klanten of klanten
  • Bereidheid om rolspelen te oefenen en peerfeedback te ontvangen

Doelgroep

  • Verkoopmedewerkers en accountmanagers
  • Field sales-teams en inhouse sales-teams
  • Verkoopmanagers en teamleiders verantwoordelijk voor sluitingsprestaties
 7 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën