Cursusaanbod

Introductie

  • Wat zijn Microsip SCM en ERP, en waarom gebruiken we ze?
  • Overzicht van de functies en modules van Microsip SCM en ERP
  • Installatie en configuratie van Microsip SCM en ERP
  • Een basisproject instellen

Inventarisbeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van inventarisitems, categorieën en locaties
  • Beheer van inventarisbewegingen, overboekingen en aanpassingen
  • Het uitvoeren van inventariswaardering en -kostprijsberekening
  • Het gebruiken van inventarisrapporten en dashboarden

Inkoopbeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van leveranciers, inkooporders en ontvangstbonnen
  • Beheer van inkoopverzoeken, goedkeuringen en retourzendingen
  • Het uitvoeren van inkoopschema's en -prognoses
  • Het gebruiken van inkooprapporten en dashboarden

Productiebeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van producten, stoffenlijsten en verwerkingsroutes
  • Beheer van productieorders, bewerkingen en middelen
  • Het uitvoeren van productieschema's en capaciteitsplanning
  • Het gebruiken van productierapporten en dashboarden

Distributiebeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van klanten, verkooporders en leveringen
  • Beheer van offertes, facturen en retourzendingen
  • Het uitvoeren van distributieplanning en -optimalisatie
  • Het gebruiken van distributierapporten en dashboarden

Logistiek beheer

  • Het aanmaken en gebruiken van magazijnen, vervoersbedrijven en routes
  • Beheer van magazijnoperaties, pakken, inpakken en verzendingen
  • Het uitvoeren van logistieke planning en -optimalisatie
  • Het gebruiken van logistiekrapporten en dashboarden

Supply chain prestatiebeheer

  • Definiëren en meten van supply chain-key performance indicators (KPI's)
  • Analyseren en verbeteren van de efficiëntie, effectiviteit en flexibiliteit van de supply chain
  • Het gebruiken van business intelligence- en analysewerktuigen

Supply chain samenwerking en communicatie

  • Integratie met andere Microsip ERP-modules
  • Integratie met andere systemen en applicaties
  • Delen en uitwisselen van gegevens met leveranciers, klanten en partners
  • Communiceren en coördineren met leveranciers, klanten en partners

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basis-kennis van supply chain management (SCM) en enterprise resource planning (ERP)-concepten

Doelgroep

  • Supply chain managers en analisten
  • ERP-adviseurs en beheerders
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (2)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën