Cursusaanbod

Inleiding tot Generative AI in Gaming

  • Het verkennen van het potentieel van generative AI in gaming
  • De evolutie van AI in gameontwikkeling
  • Belangrijke tools en technologieën voor AI in gaming

Procedural Content Generation

  • De basisprincipes van procedural generatie in gameontwerp
  • Technieken voor het creëren van diverse en complexe gameomgevingen
  • Workshop: Het ontwerpen van een procedural gegenereerd landschap

AI-Gestuurde Personageontwikkeling

  • Principes van AI-personageontwerp
  • Technieken voor het creëren van dynamische en responsieve NPC's
  • Hands-on: Het programmeren van een AI-gestuurd gamepersonage

Interactieve en Adaptieve Vertelkunde

  • De rol van AI in narratieve ontwikkeling
  • Het creëren van vertakkende verhaallijnen en dynamische plotpunten
  • Sessie: Het schrijven van een AI-gegenereerd verhaal voor een game

Ethiek en AI in Gaming

  • Het begrijpen van vooroordeel en eerlijkheid in AI-toepassingen
  • Ethische overwegingen in AI-gestuurde gameontwerp
  • Bespreking: De toekomst van ethische AI in gaming

Afsluitend Project: Het Creëren van een AI-Versterkte Game

  • Projectdoelen en ontwerpparameters
  • Het integreren van AI-elementen in game-mechanica
  • Testen en verfijnen van AI-gedragingen

Samenvatting en Volgende Stappen

Vereisten

  • Begrip van de principes van gameontwikkeling en -ontwerp
  • Ervaring met een programmeertaal, liefst Python of C#
  • Kennis van AI- en machinellearningconcepten

Publiek

  • Gameontwikkelaars
  • Ontwerpers
  • AI-liefhebbers geïnteresseerd in de kruising van AI en gaming
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën