Cursusaanbod

Module 1

Inleiding tot Data Science & Toepassingen in Marketing

  • Overzicht van analytiek: Soorten analytiek - Voorspellende, Voorschrijvende, Inferentiële
  • Analytische praktijk in Marketing
  • Gebruik van Big Data en Verschillende Technologieën - Inleiding

Module 2

Marketing in een Digitale Wereld

  • Inleiding tot Digitaal Marketing
  • Online Advertising - Inleiding
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO) – Google Casusstudie
  • Social Media Marketing: Tips en Tricks – Voorbeeld van Facebook, Twitter

Module 3

Exploratory Data Analysis & Statistisch Modeleren

  • Gegevenspresentatie en Visualisatie – Begrip van zakelijke gegevens met behulp van een Histogram, Taartdiagram, Staafdiagram, Strooidiagram – Snelle inferentie – Met behulp van Python
  • Basics van Statistisch Modeleren – Trend, Seizoengebondenheid, Clustering, Classificaties (alleen basis, verschillende algoritmen en toepassingen, geen details) – Klaar code in Python
  • Marktmandje-analyse (MBA) – Casusstudie met Associatie-regels, Ondersteuning, Vertrouwen, Lift

Module 4

Marketing Analytics I

  • Inleiding tot het Marketingproces – Casusstudie
  • Gebruik van gegevens om de marketingstrategie te verbeteren
  • Meting van merkeigenschappen, Snapple en merkwaarde – Merkpositie
  • Tekstmijnen voor Marketing – Basis van tekstmijnen – Casusstudie voor Social Media Marketing

Module 5

Marketing Analytics II

  • Customer Lifetime Value (CLV) met Berekeningen – Casusstudie van CLV voor zakelijke beslissingen
  • Metting van Oorzaak en Gevolg door Experimentele – Casusstudie
  • Berekening van voorspelde Lift
  • Data Science in Online Advertising – Klikratio-omzetting, Website-analyse

Module 6

Basis van Regressie

  • Wat Regressie onthult en basisstatistieken (niet veel details over wiskunde)
  • Interpretatie van regressieresultaten – Met een casusstudie met behulp van Python
  • Begrip van Log-Log Modellen – Met een casusstudie met behulp van Python
  • Marketingmixmodellen – Casusstudie met behulp van Python

Module 7

Classificatie en Clustering

  • Basis van Classificatie en Clustering – Gebruik; Melding van algoritmen
  • Interpretatie van de resultaten – Python-programma’s met uitvoeringen
  • Klantentargeting met behulp van Classificatie en Clustering – Casusstudie
  • Verbetering van bedrijfsstrategie – Voorbeeld van e-mailmarketing, acties
  • Noodzaak van Big Data Technologieën bij Classificatie en Clustering

Module 8

Tijdreeksanalyse

  • Trend en Seizoengebondenheid – Met een Python-gestuurde casusstudie - Visualisaties
  • Verschillende Tijdreekstechnieken – AR en MA
  • Tijdreeksmodellen – ARMA, ARIMA, ARIMAX (Gebruik en voorbeelden met Python) – Casusstudie
  • Tijdreeksvoorspelling voor Marketingcampagnes

Module 9

Aanbevelingsmotor

  • Personalisatie en Bedrijfsstrategie
  • Verschillende soorten Gepersonaliseerde Aanbevelingen – Collaboratief, Contentgebaseerd
  • Verschillende Algoritmen voor Aanbevelingsmotoren – Gebruikergebaseerd, Item-gedreven, Hybride, Matrixfactorisatie (Alleen vermelding en gebruik van de algoritmen zonder wiskundige details)
  • Aanbevelingsmetriken voor Incrementele Omzet – Detaillede Casusstudie

Module 10

Verkoop Maximaliseren met Behoud van Data Science

  • Basics van Optimalisatietechnieken en hun toepassingen
  • Inventarisoptimalisatie – Casusstudie
  • Verhoging van ROI met behulp van Data Science
  • Lean Analytics – Startup Accelerator

Module 11

Data Science in Prijzen en Promotie I

  • Prijzen – De Wetenschap van Winstgevend Groei
  • Voorspellingstechnieken voor de vraag – Modelleren en schatten van de structuur van prijs-responsieve vraagcurves
  • Prijsbesluit – Hoe de prijsbeslissing optimaliseren – Casusstudie met behulp van Python
  • Promotie-analyse – Basisberekening en Handelspromotiemodel
  • Het gebruik van promoties voor een betere strategie - Verkoopmodel Specificatie – Multiplicatief Model

Module 12

Data Science in Prijzen en Promotie II

  • Inkomstenbeheer - Hoe houdbaar vermogen te beheren met meerdere marktsegmenten
  • Productbundeling – Snelle en Langzame Verkoopproducten – Casusstudie met Python
  • Prijzen van Verderfelijke Goederen en Diensten - Vliegmaatschappij & Hotelprijzen – Melding van Stochastische Modellen
  • Promotiemetriken – Traditioneel en Sociaal

Vereisten

Er zijn geen specifieke vereisten nodig om aan deze cursus deel te nemen.

 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën