Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
1. Basisprincipes van AR en het AR-ecosysteem
- Introductie tot AR: Definitie, geschiedenis en ontwikkeling. Verschillen tussen VR, AR en MR (Mixed Reality).
- Toepassingen van AR: Industrie-overzicht (E-commerce, Onderwijs, Geneeskunde, Gaming, Industrie).
- Belangrijkste AR-technologieën: Volging (Tracking) – Afbeeldingsvolging, Planedetectie, Wereldvolging, 6DOF vs. 3DOF.
- Mobiele ecosystemen: Introductie tot ARKit (iOS) en ARCore (Android). Bespreking van hun functionaliteit en beperkingen.
- Ontwikkelomgeving: Unity installeren en AR Foundation configureren.
- Workshop 1: Uw eerste AR-project opzetten.
2. Positievolging en objectplaatsing
- Basisprincipes van wereldvolging: Horizontale en verticale vlakken (Planedetectie).
- Invoerbehandeling: Touch- en gebarentecting. Concepten van raycasting in AR.
- Workshop 2: 3D-objecten in de echte wereld plaatsen.
- Objectmanipulatie: Gebruikersscalering, roteren en verplaatsen van geplaatste 3D-modellen.
- Workshop 3: Interactie met objecten. Controllers toevoegen voor modelmanipulatie.
- Persistent Anchors: AR-sessies opslaan en laden.
3. Afbeeldingsgebaseerde AR en animatie
- Afbeeldingvolging: Principes, het creëren van referentieafbeeldingbibliotheken.
- Workshop 4: Afbeeldingsgebaseerde AR: Een affiche/grafiek detecteren en er een 3D-model of video overheen leggen.
- Animatie en visuele effecten: Animaties in 3D-modellen opnemen. Particelsystemen in AR gebruiken.
- Workshop 5: Ontwerpbetering. Animaties en eenvoudige visuele effecten toevoegen.
- Gezichts- en lichaamsvolging: Introductie tot het creëren van filters – werking, 3D-maskers.
4. Geavanceerde volging en UX/UI in AR
- 3D-objectvolging: Fysieke objecten scannen en als markers gebruiken.
- Occlusie: Virtuele objecten achter echte objecten laten verschuinen – essentieel voor realisme.
- Gebruikersinterface (UX/UI) in AR: Ontwerpproblemen, 3D-ontwerp, principes van informatieplaatsing op het scherm (HUD).
- Workshop 6: Interface en instructies: Een UI toevoegen aan uw project die aangeeft dat er een ruimte moet worden gescand.
- AR-Cloud en gedeelde ervaringen: Introductie tot multi-persoons-AR-sessies.
- Prestatieoptimalisering: Tips voor 3D-modellen, texturen en scripts.
5. Publiceren, ethiek en de toekomst van AR
- AR-apps testen: Uitdagingen bij het testen (verschillende verlichtingscondities, omgevingen, apparaten).
- Apps publiceren: Export- en publicatieproces voor de Apple App Store en Google Play Store.
- Toekomstige trends in AR: WebAR, technologieën voor AR-brillen (bijv. HoloLens, Magic Leap) en het potentieel van Mixed Reality (MR).
- Ethiek, privacy en veiligheid in AR: Juridische en ethische aspecten met betrekking tot het scannen van gebruikersruimte en gegevens.
- Eindproject: Presentatie van de door de deelnemers voltooide projecten, inclusief bespreking van uitdagingen en geleerde lessen.
Vereisten
- Geen voorkennis van technische aard is vereist
- Geen ervaring met programmeren is vereist
- Ervaring met markup-talen (HTML, XML, etc.) kan nuttig zijn
35 uren