Cursusaanbod

Fundamentals of Augmented Reality

  • Understanding AR: concepten, geschiedenis en toepassingen
  • How AR works: sensors, camera input, and computer vision fundamentals (Hoe AR werkt: sensoren, camerainvoer en basisprincipes van computer vision)
  • Overview of ARCore capabilities and supported devices (Overzicht van de mogelijkheden van ARCore en ondersteunde apparaten)

Installation and Configuration of the Development Environment

  • Setting up the ARCore SDK for Android Studio and Unity (Instellen van de ARCore SDK voor Android Studio en Unity)
  • Installing required libraries, build tools, and dependencies (Installeren van vereiste bibliotheken, buildtools en afhankelijkheden)
  • Configuring project settings and device debugging (Configureren van projectinstellingen en apparaatdebugging)

ARCore Components and APIs

  • Understanding motion tracking and environmental awareness (Begrijpen van bewegingstracking en omgevingsbewustzijn)
  • Using plane detection, light estimation, and depth API (Gebruiken van planendetectie, lichtschatting en diepte-API)
  • Implementing Cloud Anchors for shared experiences (Implementeren van Cloud Anchors voor gedeelde ervaringen)
  • Working with 3D models, textures, and materials in AR (Werken met 3D-modellen, texturen en materialen in AR)

Practical Project Development

  • Designing and developing an AR-based commercial simulation app (Ontwerpen en ontwikkelen van een AR-gebaseerde commerciële simulatie-app)
  • Creating interactive interfaces and product visualization features (Creëren van interactieve interfaces en productvisualisatiefuncties)
  • Implementing basic user interactions (touch, rotation, scaling) (Implementeren van basisgebruikersinteracties (aanraking, rotatie, schalen))

Integration and Deployment

  • Testing AR apps on compatible Android devices (Testen van AR-apps op compatibele Android-apparaten)
  • App export, packaging, and distribution through Play Store or internal channels (App exporteren, verpakken en distribueren via de Play Store of interne kanalen)
  • Best practices for performance, UX, and data management (Best practices voor prestaties, UX en datamanagement)
  • Creating documentation and project assets for presentation (Creëren van documentatie en projectassets voor presentaties)

Final Project

  • Design and development of an AR prototype for commercial education (Ontwerpen en ontwikkelen van een AR-prototype voor commercieel onderwijs)
  • Demonstration and evaluation of technical functionality (Demonstratie en evaluatie van technische functionaliteit)
  • Pedagogical evaluation and discussion of practical applications (Pedagogisch evalueren en bespreken van praktische toepassingen)

Summary and Next Steps

Vereisten

  • Basisbegrip van Android-ontwikkeling of de Unity-interface
  • Kennis van 3D-grafische concepten en mobiele toepassingen
  • Interesse in educatieve technologie en interactieve digitale media

Publiek

  • Docenten en instructeurs in technologie- en innovatieprogramma's
  • Ontwikkelaars en contentcreators geïnteresseerd in AR-toepassingen
  • Onderwijspecialisten die onderzoek doen naar immersieve tools voor academische en commerciële contexten
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën