Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Fundamentals of Augmented Reality
- Understanding AR: concepten, geschiedenis en toepassingen
- How AR works: sensors, camera input, and computer vision fundamentals (Hoe AR werkt: sensoren, camerainvoer en basisprincipes van computer vision)
- Overview of ARCore capabilities and supported devices (Overzicht van de mogelijkheden van ARCore en ondersteunde apparaten)
Installation and Configuration of the Development Environment
- Setting up the ARCore SDK for Android Studio and Unity (Instellen van de ARCore SDK voor Android Studio en Unity)
- Installing required libraries, build tools, and dependencies (Installeren van vereiste bibliotheken, buildtools en afhankelijkheden)
- Configuring project settings and device debugging (Configureren van projectinstellingen en apparaatdebugging)
ARCore Components and APIs
- Understanding motion tracking and environmental awareness (Begrijpen van bewegingstracking en omgevingsbewustzijn)
- Using plane detection, light estimation, and depth API (Gebruiken van planendetectie, lichtschatting en diepte-API)
- Implementing Cloud Anchors for shared experiences (Implementeren van Cloud Anchors voor gedeelde ervaringen)
- Working with 3D models, textures, and materials in AR (Werken met 3D-modellen, texturen en materialen in AR)
Practical Project Development
- Designing and developing an AR-based commercial simulation app (Ontwerpen en ontwikkelen van een AR-gebaseerde commerciële simulatie-app)
- Creating interactive interfaces and product visualization features (Creëren van interactieve interfaces en productvisualisatiefuncties)
- Implementing basic user interactions (touch, rotation, scaling) (Implementeren van basisgebruikersinteracties (aanraking, rotatie, schalen))
Integration and Deployment
- Testing AR apps on compatible Android devices (Testen van AR-apps op compatibele Android-apparaten)
- App export, packaging, and distribution through Play Store or internal channels (App exporteren, verpakken en distribueren via de Play Store of interne kanalen)
- Best practices for performance, UX, and data management (Best practices voor prestaties, UX en datamanagement)
- Creating documentation and project assets for presentation (Creëren van documentatie en projectassets voor presentaties)
Final Project
- Design and development of an AR prototype for commercial education (Ontwerpen en ontwikkelen van een AR-prototype voor commercieel onderwijs)
- Demonstration and evaluation of technical functionality (Demonstratie en evaluatie van technische functionaliteit)
- Pedagogical evaluation and discussion of practical applications (Pedagogisch evalueren en bespreken van praktische toepassingen)
Summary and Next Steps
Vereisten
- Basisbegrip van Android-ontwikkeling of de Unity-interface
- Kennis van 3D-grafische concepten en mobiele toepassingen
- Interesse in educatieve technologie en interactieve digitale media
Publiek
- Docenten en instructeurs in technologie- en innovatieprogramma's
- Ontwikkelaars en contentcreators geïnteresseerd in AR-toepassingen
- Onderwijspecialisten die onderzoek doen naar immersieve tools voor academische en commerciële contexten
21 Uren