Cursusaanbod

Inleiding

Overzicht van Virtual Reality

  • Wat is VR?
    • Inmersieve ervaring
  • Geschiedenis van VR

Begrijpen van verschillende soorten virtuele omgevingen

  • Echte Virtual Reality
  • Augmented Reality (AR)
  • Holografische & Volumetrische
  • Mixed Reality (MR)

Ontdekken van verschillende soorten VR-apparaten

  • Tracking-apparaten
  • VR-brillen
  • VR-headsets (HMDs)
    • PC VR - Oculus Rift & HTC Vive
    • Mobile VR - Google Cardboard & Samsung Gear
  • CAVE VR-systemen

Ontdekken van verschillende toepassingen van Virtual Reality

  • Geneeskunde
  • Toerisme
  • Vermaak (Video Games)
  • Onderwijs & Training

Werken met de drie illusies in Virtual Reality

  • Plaatsillusie
  • Illusie van geloofwaardigheid
  • Embodiment Illusie

Begrijpen van de uitdagingen in Virtual Reality

Ontdekken van verschillende platforms voor VR-ontwikkeling

Ontwikkelen van 3D Virtual Reality-omgevingen

  • Begrijpen van de basisprincipes van 3D-graphics
  • Gebruik maken van 3D-engines en ontwikkelomgevingen

Ontwikkelen van Virtual Reality-graphics

Gebruik maken van geluid in Virtual Reality en het toepassen van geavanceerde 3D-audiotechnieken voor ervaringsverrijking

Begrijpen van de vereisten voor contentcreatie voor Virtual Reality

Werken met interactie in Virtual Reality

Bewegen in Virtual Reality

  • Fysieke navigatie
  • Virtuele navigatietechnieken

Interactie met objecten in Virtual Reality

  • Interactie met objecten binnen bereik
  • Hyper-natuurlijke interactie
  • Magische interactie
  • Fysieke interactie

Uitdagingen in Virtual Reality-interactie

Gebruikersinterfaces in Virtual Reality

Klaar zijn voor het ontwikkelen van uw eerste Virtual Reality-toepassing

Ontwikkelen van een storyboard voor uw toepassingsconcept

Ontwikkelen van een werkend prototype van uw Virtual Reality-toepassing

Testen van uw prototype

Ontwikkelen van de toepassing zelf

  • Verbeteren van de Virtual Reality-interactie
  • Implementeren van de Virtual Reality-graphics

Voltooien van uw toepassing

Samenvatting en conclusie

Vereisten

  • Er is geen programmeervaring nodig.

Publiek

  • Ontwikkelaars
  • Gamers
  • Programmeurs
  • Hobbyisten
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (1)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën