Cursusaanbod
Deel 1: Instroom - nieuwe klanten werven
Onze focus ligt op direct marketing, dus we zullen niet kijken naar reclamecampagnes, maar ons in plaats daarvan richten op het begrijpen van marketingcampagnes (bijv. direct mail). Dit is de basis voor bijna al het andere in de cursus. We kijken naar het meten en verbeteren van de effectiviteit van campagnes, waaronder:
- Het belang van test- en controlegroepen. Universele controlegroep.
- Technieken: Liftcurves, AUC
- Rendement op investering. Optimaliseren van marketinguitgaven.
Deel 2: Base Management: bestaande klanten beheren
Gezien de kosten van het werven van nieuwe klanten voor veel bedrijven, zijn er waarschijnlijk maar weinig activa die waardevoller zijn dan hun bestaande klantenbestand, hoewel weinigen er op deze manier over denken. Onderwerpen zijn onder meer:
1. Cross-selling en up-selling: _Offering het juiste product of de juiste dienst aan de klant op het juiste time._ - Technieken: RFM-modellen. Multinomiale regressie. - b. Waarde van levenslange aankopen.
2. Klantsegmentatie: _Understanding de soorten klanten die u have._ - Classificatiemodellen met eerst eenvoudige beslisbomen, en vervolgens - willekeurige forests en andere, nieuwere technieken.
Deel 3: Retentie: uw goede klanten behouden
Begrijpen welke klanten waarschijnlijk zullen vertrekken en wat u eraan kunt doen, is de sleutel tot winstgevendheid in veel sectoren, vooral wanneer er sprake is van herhaalaankopen of abonnementen. We kijken naar de neiging tot churn modellen, waaronder: - Logistische regressie: glm (package stats) en nieuwere technieken (vooral gbm als algemeen hulpmiddel) - Tuning modellen (caret) en introductie tot ensemble modellen.
Deel 4: Outflow: Begrijpen wie er vertrekken en waarom
Klanten zullen je verlaten – dat is een feit. Wat belangrijk is, is om te begrijpen wie er vertrekken en waarom. Zijn het klanten met een lage waarde die vertrekken of zijn het uw beste klanten? Gaan ze weg naar concurrenten of omdat ze jouw producten en diensten niet meer nodig hebben?
Onderwerpen zijn onder meer: - Customer lifetime value-modellen: het combineren van de waarde van aankopen met de neiging tot churn en de kosten van het bedienen en behouden van de klant. - Analyseren van enquêtegegevens. (Over het algemeen nuttig, maar we zullen hier een korte introductie doen in het kader van exit-enquêtes.)
Vereisten
Van de studenten wordt verwacht dat zij vertrouwd zijn met het gebruik van R en de basismarketingconcepten begrijpen.
Studenten moeten toegang hebben tot een recente versie van R met de aanvullende pakketten gbm, caret en survey geïnstalleerd met hun afhankelijkheden en voorgestelde pakketten.
Testimonials (5)
Het was informatief en nuttig
Brenton - Lotterywest
Cursus - Building Web Applications in R with Shiny
Automatisch vertaald
De betrokkenheid van de instructrice, goede voorbereiding van het onderwerp.
Bruno Scibilia - Lesaffre International
Cursus - Advanced R Programming
Automatisch vertaald
Dag 1 en Dag 2 waren voor mij echt eenvoudig en ik heb die ervaring erg genoten.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Cursus - R Fundamentals
Automatisch vertaald
De tempo was perfect en de ontspannen sfeer zorgde ervoor dat kandidaten zich op hun gemak voelden om vragen te stellen.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Cursus - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Automatisch vertaald
It was very informative and professionally held. Wojteks knowledge level was so advanced that he could basically answer any question and he was willing to put effort into fitting the training to my personal needs.
Sonja Steiner - BearingPoint GmbH
Cursus - R Programming for Data Analysis
Automatisch vertaald