Cursusaanbod

Module 1: Inleiding tot SAP S/4HANA en SAP SuccessFactors
  • Overzicht van de SAP S/4HANA architectuur en sleutelfuncties
  • Overzicht van SAP SuccessFactors modules en integratie
  • Navigeren in de SAP GUI en Fiori Launchpad
  • Systeemlandschap, omgevingen en veelvoorkomende gebruikersrollen

Module 2: Technische probleemoplossing

  • Veelvoorkomende transactie-fouten en hoe ze te analyseren
  • Begrip van SAP foutmeldingen en logs (ST22, SM21, SM13, SM37, SLG1)
  • Oplossen van configuratiegerelateerde problemen
  • Probleemoplossing van prestatie- en systeembeschikbaarheidsproblemen
  • Monitoren en aanpassen van achtergrondtaakjes (SM36, SM37)

Module 3: Ondersteuning voor sleutelmodules

3.1 Financiële administratie (FI)

  • Ondersteuning in transactieprocessen (bijvoorbeeld FB50, F-28, F110)
  • Integratie met andere modules (MM, SD)
  • Basis van financiële rapportage en afstemming

3.2 Materialen Management (MM)

  • Overzicht van inkoop- en inventarisprocessen
  • Sleuteltransacties (ME21N, MIGO, MIRO)
  • Voorraadoverzicht en materialenbewegingen
  • Probleemoplossing van bestelproblemen of goederenontvangst

Module 4: Master Data Management

  • Aanmaken, wijzigen en valideren van mastergegevens
  • Business Partner mastergegevens (klanten en leveranciers)
  • Materialen mastergegevens
  • Beste praktijken voor gegevensconsistentie en voorkomen van transactiefouten
  • Hulpmiddelen voor gegevensmonitoring en validatie

Module 5: Access en autorisatie Management

  • Overzicht van het SAP autorisatieconcept (rollen, profielen, autorisaties)
  • Aanmaken en wijzigen van gebruikerstoegangsprofielen
  • Probleemoplossing van autorisatiefouten (SU53, ST01)
  • Collaboration met het beveiligingsteam om rollentoewijzingen te beheren

Module 6: Configuratie- en workflowondersteuning

  • Begrip van de basisworkflowarchitectuur in SAP
  • Configuratie van goedkeuringsstromen (vooral in inkoop en financiën)
  • Monitoren van workflows en identificeren van flesseizen of fouten
  • Veelvoorkomende problemen en hun oplossing

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Kennis van basisnavigatie
  • Begrip van ondernemingsprocessen
  • Ervaring met ondersteuning van ERP-systemen of ondernemingsapplicaties

Doelgroep

  • IT-ondersteuningsteams
  • SAP functionele en technische consultants
  • Systeembeheerders en toepassingsondersteuningsprofessionals
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën