Cursusaanbod
Inleiding tot Rust voor Game Development
- Overzicht van game-ontwikkeling met Rust
- Voordelen van het gebruik van Rust voor game-ontwikkeling
- Inleiding tot game-ontwikkelingsframeworks in Rust
Opzetten van de ontwikkelomgeving
- Installeren van Rust en Cargo
- Configureren van de Rust-ontwikkelomgeving
- Opzetten van het game-ontwikkelingsframework en -afhankelijkheden
Game-ontwikkeling met Rust basis
- Overzicht van game-ontwikkelingsconcepten
- Entiteiten, componenten en systemen in Rust-game-ontwikkeling
- Game-loops en eventafhandeling in Rust
Grafische programmering met Rust
- Inleiding tot grafische bibliotheken en -engines in Rust
- Werken met 2D- en 3D-grafiek in Rust-games
- Renderingtechnieken en shaders in Rust
Gameplay-programmering in Rust
- Implementeren van game-mechanicien en logica met behulp van Rust
- Invoerafhandeling en spelersbesturing in Rust-games
- Fysicasimulatie en botsingdetectie in Rust-games
Audio en geluid in Rust-games
- Integreren van audio-bibliotheken voor geluidseffecten en muziek in Rust-games
- Implementeren van audiweergave en -mixing in Rust-games
Gebruikersinterface-ontwikkeling met Rust
- Creëren van gebruikersinterfaces en menussen voor games met behulp van Rust
- Afhandelen van gebruikersinvoer en -interactie in Rust-UI's
- UI-designprincipes en best practices voor Rust-games
Optimalisatie en prestaties in Rust-games
- Profileren en optimaliseren van Rust-gamecode voor prestaties
- Geheugenbeheer en -optimalisatietechnieken in Rust
- Technieken voor het verbeteren van framesnelheden en het verlagen van latenties in Rust-games
Debuggen en testen van Rust-games
- Tools en technieken voor debuggen van Rust-games
- Unit testing en integratietesting in Rust-game-ontwikkeling
- Foutafhandeling en uitzonderingsafhandeling in Rust-games
Deployen en distribueren van Rust-games
- Pakketten en distribueren van Rust-games voor verschillende platforms
- Bouwen van installatieprogramma's en uitvoerbestanden voor Rust-games
- Aandachtspunten bij game-deployment en post-release updates
Samenvatting en volgende stappen
Vereisten
- Basisbegrip van programmeerconcepten
- Ervaring met een programmeertaal (zoals C of C++)
- Vertrouwdheid met game-ontwikkelingsconcepten is nuttig, maar niet verplicht
Doelgroep
- Game-ontwikkelaars
- Programmeurs met interesse in game-ontwikkeling met Rust
Getuigenissen (2)
Ik vond de interactieve voorbeelden die we behandelden erg leuk. De trainer was buitengewoon kundig op bijna elk onderwerp waarover we vragen hadden en gaf uitstekend advies voor onze praktijkvoorbeelden die betrekking hebben op sommige van het materiaal in de training.
Tracy - GenesysGo
Cursus - Rust Advanced
Automatisch vertaald
De trainer legde veel interessante dingen uit over RUST, startend bij de basis en door naar zijn toepassingen in Blockchain. Dit was zeer leerzaam en fascinerend.
Elena Paraschiv - ICI BUCHAREST
Cursus - Rust Programming
Automatisch vertaald