Cursusaanbod
De noodzaak van objectgeoriënteerd programmeren
-
Een poging om de echte wereld weer te geven in het programmeren
-
Begin en de evolutie van objectgeoriënteerd programmeren
-
Programowanie obiektowe in termen van de KISS- en DRY-regels
Klassen en objecten
-
Ideeën en entiteiten in Plato's filosofie
-
De rol van klassen
-
Klassen voltooien met objecten
-
Statische klassen, eigenschappen en methoden
Naamgevings- en coderingsconventies
-
Naamgeving van klassen
-
Naamgeving van eigenschappen en methoden
-
Pakketten en mappen een naam geven
-
Overige conventies
Klassenstructuur
-
Eigenschappen/velden als beschrijving van de status van een object
-
Accessoires
-
Methoden als de implementatie van functionaliteit
Modellering en grafische weergave van klassen
- Analyse van de behoeften
- Modelleren van de structuur van klassen en relaties
- Bedrijfsobjecten beschrijven
- EER-diagrammen
- Klasse diagram UML
Objectgeoriënteerde programmeerparadigma's
-
Het concept van paradigma
-
Encapsulation
-
Abstract
-
Erfenis
-
Polymorfisme
Ontwerp en implementatie van de abstractielaag
-
Abstracte lessen
-
Interfaces
-
Eigenschappen -Eigenschappen
-
Geneste sluitingen
-
Generieke klassen
Objecten maken
-
Manieren om objecten te maken
-
Rol van de constructeur
-
Fabrieks patroon
Afhankelijkheden van klassen
-
Aggregatie
-
Compositie
-
Rozdział zależności - Ontkoppeling
-
Afhankelijkheidsinjectie, DIC-containers
-
Bemiddelaar Sjabloon
Organisatie van de code
-
Herbruikbaar codeontwerp
-
Mappenstructuur
-
Naamruimten, pakketten, modules
Programowanie obiektowe en prestaties
-
Opslagreservering voor objecten
-
Vuilnisman
-
Expliciete verwijdering van objecten, destructors
-
Werken met referenties
Mechanisme van reflectie
-
Gebied toepassen reflectie
-
Informatie verkrijgen over klassen en objecten
-
Het belang van reflectie bij het documenteren en testen van software
Foutafhandeling
-
Mogelijke modellen voor foutafhandeling
-
Objectgeoriënteerd foutafhandelingsmodel
-
De rol van uitzonderingen en de uitzonderingsklasse, werp- en vanguitzonderingen
-
Try-catch-final blok, een blok nesten
Objectgeoriënteerd programmeren anti-patronen
-
Buitensporige klassenverantwoordelijkheid, het delegatiepatroon
-
Sterke afhankelijkheden
-
Singleton en mogelijke problemen
-
Bloedarm domeinmodel
-
Andere anti-patronen
Vereisten
Deelnemers aan de training moeten basiskennis hebben van programmeren.
Testimonials (2)
De extra informatie die werd gedeeld, de training was niet eenvoudig groovy, wat leuk was.
Covenant - Vodacom
Cursus - Groovy Programming
Automatisch vertaald
Goede voorbeelden, focus op het meest bruikbare materiaal
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Cursus - Object Oriented Programming with C++
Automatisch vertaald