Cursusaanbod

Herhaling

  • Overerving en Interfaces
  • Objectverwijzingen vs Overerving
  • Polymorfisme
  • Statische en standaardmethoden in interfaces
  • Collections en Generics
  • Generics (Overerving, Wildcards)
  • Generieke typen schrijven

Design Patterns

  • Objectaanmaak
  • Statische methoden en velden
  • New-operator
  • Aanmaakpatronen
  • Overerving vs Compositie / Voordelen en nadelen
  • Compositiepatroon
  • Innere klassen

Reflectie

  • De klasse genaamd Class
  • Velden, methoden en constructoren vinden
  • Velden benaderen, methoden aanroepen
  • Arrays onderzoeken

Annotaties

  • Annotaties in de Java API (@Override, @Deprecated)
  • Annotaties definiëren

Functioneel programmeren

  • Overzicht van Lambda-expressies
  • Lambda-expressies en functionele interfaces
  • Lambda-expressies gebruiken
  • Werken met methodereferenties

De Stream API

  • Streams en Collections
  • Collections filteren
  • Chaining en pipelining

Date/Time API

  • Legacy APIs
  • De Date/Time API (JSR 310)
  • Datum- en tijdgebeurtenissen
  • Tijdstempels, perioden en duur
  • Berekeningen uitvoeren
  • Formattering
  • Localisatie / Tijdzones

JUnit Basis

  • Overzicht van JUnit, Test-Driven Development
  • Testen en asserties
  • Werken met uitzonderingen
  • Tests organiseren met JUnit
  • Fixtures schrijven - @Before, @After
  • Testsuites en andere mogelijkheden
  • Overzicht van mock-objects

Build Tools

  • Overzicht van Ant
  • Overzicht van Maven

Abstracte klasse

  • Declaratieprincipes en implementatie van abstracte klassen
  • Typische problemen bij het werken met abstracte klassen

De rol van klassen, abstracte klassen en interfaces in het toepassingsmodel

  • Java objectgeoriënteerde abstractiegradaties
  • Het volledige objectmodel in Java
  • Toepassingsmodel georienteerd op interfaces, abstracte klassen en interfaces voor meer flexibiliteit en onafhankelijkheid van de onderdelen van elkaar in hun implementatie
  • Toepassingen van abstracte klassen om gemeenschappelijke functionaliteit te extraheren en de flexibiliteit die ze bieden door interfaces te implementeren

De rol van dynamische en statische objecten in het toepassingsmodel

  • Statistische Java-klasse en dynamische eigenschappen van deze klassen
  • Onderscheid maken in de functionaliteit van beide soorten entiteiten binnen Java en typische toepassingen, en voorbeelden van goede praktijken in het ontwerp van oplossingen gebaseerd op statische en dynamische objecten in Java
  • Inleiding tot design patterns
  • Inleiding tot het factory-designpatroon

Bewerkingen met eenvoudige typen en wrapperklassen

  • Zeer belangrijke feiten en technieken om het gebruik van eenvoudige typen in het Java-objectmodel uit te breiden.
  • Discussie over de rol van wrapperklassen voor eenvoudige typen en typische toepassingen van dit type in de toepassing

Speciale objecten Java, de klasse String, StringBuilder en StringBuffer

  • Hergebruik van basiskenmerken van de String-klasse en bespreking van het behandelen van String-objecten door de virtuele machine
  • Gebruik maken van bufferklassen en werken met strings

Formattering en parsen, reguliere expressies

  • Inleiding tot reguliere expressies in Java
  • Diskussie over zowel basis- als gevorderde technieken voor het hanteren van reguliere expressies (String-klasse) evenals geavanceerde technieken gebaseerd op speciale klassen voor dit type constructie
  • Tokenisatie, zoeken en patroonherkenning voor stringtypen

Vereisten

  • Kennis van de Java-taal en OOP. Deelnemers moeten pakketten, controlestructuren en lussen, basisconcrete klassen en basissinterfaces kennen.

 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën