Cursusaanbod

Inleiding en Omgeving Instellen

  • Wat is iOS? Basisarchitectuur
  • Xcode installeren en configureren
  • Het projectstructuur van Xcode begrijpen
  • Een "Hello World" app maken in de iOS-simulator

Basisbeginselen van het Gebruikersinterface (UI) met UIKit

  • Views en View Controllers
  • Gemeenschappelijke UI-elementen: UILabel, UITextField, UIButton, UIImageView
  • Kwalitatieve interfaces ontwerpen met Storyboards en Interface Builder
  • Basis IBOutlet- en IBAction-verbindingen maken
  • PRACTISE: Het project-UI ontwerpen

Interactie en Gebeurtenissen

  • Overzicht van de ViewController-lifecycle
  • UI-gebeurtenissen afhandelen met IBAction
  • UI-elementen in code benaderen met IBOutlet
  • Eenvoudige waarschuwingen tonen met UIAlertController
  • PRACTISE: Interactie implementeren in het project-UI

Basisnavigatie

  • Navigatie tussen views met Segues gebruiken
  • Eenvoudige data overdragen tussen ViewControllers
  • PRACTISE: Schermnavigatie implementeren

Lopend Praktijkproject

  • Vervolgontwikkeling van het praktijkproject
  • Ingeleerde concepten integreren
  • Bespreking en oplossing van veelvoorkomende problemen

Samenvatting en Volgende Stappen

Vereisten

  • Basis programmeerkennis (niet noodzakelijk in iOS of Swift)
  • Een Mac-computer met Xcode geïnstalleerd
  • Interesse in mobiele appontwikkeling

Publiek

  • Nieuwe ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in iOS-appontwikkeling
  • Juniore mobiele ontwikkelaars die overstappen naar het Apple-ecosysteem
  • Professionals die hun eerste iOS-toepassing willen bouwen
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën