Cursusaanbod
Introductie
Week 1: Overzicht van Mobile Development
- Mobiel ecosysteem en platforms
- Overzicht van mobiele besturingssystemen (iOS en Android)
- Belangrijkste verschillen tussen iOS, Android en platformonafhankelijke ontwikkeling
- Populaire app stores (Apple App Store, Google Play Store)
- Inleiding tot native, hybride en platformonafhankelijke ontwikkeling
- Native versus hybride versus platformonafhankelijk
- Voordelen en uitdagingen van elke ontwikkelingsmethode
- Overzicht van Swift (voor iOS), Kotlin (voor Android) en React Native (cross-platform)
- Hoe code zich vertaalt naar mobiele platforms (JavaScript naar native code in React Native)
- Programming Grondbeginselen.
- Inleiding tot programmeerconcepten (variabelen, gegevenstypen, functies, regelstroom)
- Vergelijking van Swift, Kotlin en JavaScriptsyntaxis
- Eenvoudige programma's schrijven met behulp van Swift, Kotlin en JavaScript
- Opzetten van ontwikkelomgevingen
- Xcode en Android Studio installeren
- Opzetten van React Native CLI en Expo
- Basis "Hello World"-apps uitvoeren op simulatoren en emulators
Week 2: Inleiding tot Swift, Kotlin en JavaScript
- Swift Programming voor iOS
- Variabelen, constanten en gegevenstypen in Swift
- Controle stroomoverzichten (
if
,switch
, lussen) - Functies en parameters in Swift
- Inleiding tot de interface van Xcode en Swift Playgrounds
- Kotlin Programming voor Android
- Variabelen, gegevenstypen en functies in Kotlin
- Inzicht in de nulveiligheid van Kotlin
- Controle van stromings- en lusstructuren
- Inleiding tot de interface van Android Studio en Kotlin Playground
- Java Script voor React Native
- Variabelen, constanten en regelstroom in JavaScript
- ES6-functies: pijlfuncties, letterlijke sjablonen en destructie
- Schrijven en uitvoeren van basis JavaScriptprogramma's in React Native met behulp van Expo
Week 3: iOS Ontwerp van de gebruikersinterface
- UI Elements in iOS
- Inleiding tot UIKit en SwiftUI
- UI-elementen zoals knoppen, labels en tekstvelden toevoegen en aanpassen
- Interface Builder gebruiken om de gebruikersinterface te ontwerpen
- Werken met storyboards en het ontwerpen van gebruikersinterfaces voor meerdere schermen
- Automatische lay-out en beperkingen
- Inzicht in het Auto Layout-systeem
- Beperkingen gebruiken voor responsieve lay-outs op verschillende schermformaten
- Stapelweergaven maken en UI-elementen dynamisch aanpassen
- Swift Basisprincipes van de gebruikersinterface
- Inleiding tot declaratief UI-ontwerp in SwiftUI
- Eenvoudige UI-componenten bouwen met behulp van SwiftUI
Week 4: Android Ontwerp van de gebruikersinterface
- XML Lay-outs in Android
- Inleiding tot XML-gebaseerd lay-outontwerp
- Werken met veelgebruikte lay-outs: LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout
- UI-elementen toevoegen en aanpassen: knoppen, tekstweergaven, afbeeldingsweergaven
- ConstraintLayout gebruiken voor responsieve en dynamische lay-outs
- Materiaal ontwerp
- Integratie van Material Design-principes (kleuren, pictogrammen, typografie)
- Materiaalcomponenten gebruiken (knoppen, zwevende actieknoppen, kaarten)
- Thema's en styling implementeren voor Android apps
Week 5: React Ontwerp van native gebruikersinterface
- React Native Flexbox-indeling
- Inzicht in Flexbox voor responsief lay-outontwerp
- Lay-outs op basis van kolommen en rijen maken
- UI-componenten opmaken met Flexbox-eigenschappen (justifyContent, alignItems, enz.)
- React Native componenten
- Werken met kerncomponenten zoals
Text
,View
,TextInput
, enButton
- Interactieve UI-elementen maken, zoals formulieren en knoppen
ScrollView
De component gebruiken voor dynamische inhoud
- Werken met kerncomponenten zoals
Week 6: Gegevensverwerking in iOS en Android
- iOS Gegevensverwerking
- UserDefaults gebruiken voor eenvoudige gegevenspersistentie
- Inleiding tot Core Data voor lokale opslag van complexe data
- Gegevens ophalen uit API's met behulp van URLSession
- JSON-gegevens parseren en weergeven in de gebruikersinterface
- Android Gegevensverwerking
- SharedPreferences gebruiken voor het opslaan van kleine hoeveelheden gegevens
- Inleiding tot SQLite en Room Persistence Library voor het beheren van databases
- Gegevens ophalen uit API's met behulp van Retrofit
- JSON parseren en API-antwoorden afhandelen
Week 7: React Geboortestaat Management en API's
- Staat en rekwisieten in React Inheems
- Gegevensstroom beheren binnen React Native componenten
- Hook gebruiken
useState
voor het beheren van de lokale componentstatus - Gegevens doorgeven tussen bovenliggende en onderliggende componenten via rekwisieten
- Gegevens ophalen in React Native
- De Fetch API en Axios gebruiken om HTTP-verzoeken te maken
- Opgehaalde gegevens weergeven in lijsten (met behulp van
FlatList
,SectionList
) - Gegevens lokaal persisteren met behulp van AsyncStorage in React Native
Week 8: Navigatie in iOS en Android
- iOS Navigatie
- Inleiding tot navigatiecontrollers en het beheren van meerdere schermen
- Segues gebruiken om over te schakelen tussen weergavecontrollers
- Gegevens doorgeven tussen weergavecontrollers
- TabBar en NavigationBar implementeren voor gestructureerde navigatie
- Android Navigatie
- Werken met Activitien en Intents voor apps op meerdere schermen
- Gegevens doorgeven tussen Activitien met behulp van bundels
- Een navigatielade en BottomNavigationView maken
- Implementeren van fragmenten voor flexibele UI-navigatie
Week 9: Navigatie in React Native
- React Basisprincipes van navigatie
- Installeren en instellen React Navigatie
- Stack Navigator gebruiken voor schermovergangen
- Implementatie van Tab Navigator en Drawer Navigator voor complexe navigatie
- Parameters doorgeven tussen schermen en navigatiestatus beheren
Week 10: Geavanceerde functies
- iOS Geavanceerde functies:
- Kernlocatie en kaarten
- Accessing apparaatlocatie met kernlocatie
- Kaarten weergeven met MapKit
- Omgaan met geolocatie en het volgen van gebruikerslocaties
- Camera en media
- Accessing apparaatcamera en fotobibliotheek
- Afbeeldingen vastleggen en weergeven met UIImagePickerController
- Mediabestanden opslaan en ophalen
- Kernlocatie en kaarten
- Android Geavanceerde functies
- Locatie en kaarten
- De Google Maps API gebruiken om kaarten en gebruikerslocatie weer te geven
- Accesshet bijhouden van GPS-gegevens en het afhandelen van geolocatie
- Camera en media
- CameraX gebruiken om foto's te maken en cameramachtigingen af te handelen
- Afbeeldingen weergeven en mediaopslag beheren
- Locatie en kaarten
- React Native geavanceerde functies
- React Inheemse kaarten
- Kaarten integreren met behulp van
react-native-maps
- Afhandelen van locatiegebaseerde services (geolocatie, routemapping)
- Kaarten integreren met behulp van
- Toegang tot camera's en media
- De React Native Camera-bibliotheek gebruiken voor het maken van foto's
- Accessing van mediaopslag en verwerking van bestanden op het apparaat
- React Inheemse kaarten
Week 11: Foutopsporing en testen
- iOS Foutopsporing en testen
- Xcode-foutopsporing gebruiken
- Breekpunten instellen en variabelen inspecteren in Xcode
- De console gebruiken voor real-time foutopsporing
- Veelvoorkomende foutopsporingsproblemen en hoe u deze kunt oplossen
- Testen per eenheid in iOS
- Schrijven en uitvoeren van unit tests met behulp van XCTest framework
- Objecten nabootsen en UI-componenten testen
- Xcode-foutopsporing gebruiken
- Android Foutopsporing en testen
- Logcat gebruiken in Android Studio
- Fouten loggen en analyseren met Logcat
- Fouten opsporen in Android apps met onderbrekingspunten
- Testen per eenheid in Android
- Eenheidstests schrijven met behulp van JUnit
- UI-componenten testen Android met Espresso
- Logcat gebruiken in Android Studio
- React Native debuggen en testen
- React Native foutopsporingstools
- Chrome DevTools en React Native Debugger gebruiken voor real-time debugging
- Consolelogboeken en netwerkverzoeken inspecteren
- Eenheidstesten in React Inheems
- Schrijven van eenheidstests met behulp van Jest en Enzyme
- Testen React Native componenten en beheren van testcases
- React Native foutopsporingstools
Week 12: App-implementatie en sluitstukproject
- Implementatie en distributie
- iOS Inzending in de App Store
- Uw app voorbereiden op distributie (pictogrammen, certificaten, inrichtingsprofielen)
- App Store Connect gebruiken om de app ter beoordeling in te dienen
- TestFlight gebruiken voor bètatesten
- Android Inzending in de Play Store
- APK voorbereiden en de app ondertekenen voor distributie
- GoOgle Play Console gebruiken voor het indienen en volgen van apps
- Inzicht in het beleid en de richtlijnen van de Play Store
- iOS Inzending in de App Store
- Capstone Projectontwikkeling
- Eindontwikkeling van het project
- Het bouwen van een volledig functionele app naar keuze
- Integratie van geavanceerde functies zoals API-aanroepen, navigatie, media en locatie
- Presenteren en demonstreren van de uiteindelijke app aan collega's en instructeurs
- Eindontwikkeling van het project
Samenvatting en volgende stappen
Vereisten
- Basiskennis van programmeerconcepten
- Basiskennis van JavaSchrift
Audiëntie
- Mobiele ontwikkelaars
- Programmeurs
Testimonials (5)
Edward is een geweldige facilitator
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Cursus - Ionic 4 and Angular for Developers
Automatisch vertaald
Mijn favoriete onderdeel is vraag en antwoord met meneer Jose. Hij is zeer deskundig en weet het antwoord op onze vragen.
John Henry - Toyota Motor Philippines
Cursus - .NET MAUI (Intermediate)
Automatisch vertaald
Misschien zou meer oefening beter kunnen zijn voor lerning, maar de tijd was te weinig
Gianpiero Arico' - Urmet Spa
Cursus - Embedded Linux Systems Architecture
Automatisch vertaald
Miguel's knowledge of the subject was extensive. He made the training easy to understand and the flow was balanced; adding on to each section with new features as needed. He covered everything that was asked and answered each and every question thoroughly. It was a very pleasant experience.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Cursus - Flutter Development Bootcamp with Dart
The trainer was enthusiastic, kind, and loved the topic