Analyses
Inleiding tot webanalyse Wortels van het vakgebied webanalyse Belang van webanalyse in marketingstrategie Overzicht van beschikbare analytische hulpmiddelen Inleiding tot Piwik PRO
Gebruikerssessies en opgenomen gebeurtenissen Waar komen de gegevens in rapporten vandaan?
Definities en begrip van sessies en evenementenOverzicht van gebeurtenistypen: PaginaweergavenZoekopdrachten (Searches)Bestanden downloadenLinkklikken (outlinks)Aangepaste evenementenContentconsumptie (contentvertoning / interactie)Conversies (Goal conversies)Sessie volgen en fouten opsporen in de sessielogtrackerTracker-foutopsporing
Basis-KPI's en hun belang Overzicht van Key Performance Indicators (KPI's): SessiesPaginaweergavenUnieke bezoekers / GebruikersBouncepercentage
Aantal terugkerende bezoekersKPI's gebruiken bij prestatieanalysesBasisprincipes van rapportage ApparaatrapportenRapporten over verkeersbronnenSubpaginarapporten - Pagina'sVerslagen van specifieke soorten evenementen
Segmentatie van rapportenSegmenten en tijdsperioden vergelijken
Conversies Conversies begrijpen en volgenConversierapportage en gerelateerde statistiekenRapportagemogelijkheden met betrekking tot conversiesAangepaste rapporten Maak uw eigen rapportenExplorer als universeel analytisch hulpmiddelAnalyse van gebruikersstromen en gebruikerspadenTrechter (conversietrechter) en het gebruik ervan om conversiepaden te analyseren
Dashboards en widgetsAanvullende configuraties Uw eigen gegevensdimensies - wat ze zijn en toepassingsvoorbeeldenGroepering van standaard- en aangepaste dimensiewaardenGebruik van berekende statistieken
Aangepaste groepering van kanalenHet plannen van e-mailverzendingen van rapporten en waarschuwingenAanvullende Heatmap-rapporten - installatie en bedieningGoogle Search - integratiemethode, beschikbare gegevens en beperkingenGoogle Advertenties - gegevensintegratie en -analysePaginaprestatierapporten
Gebruikers en machtigingen beheren Gebruikersaccounts aanmaken en beherenInzicht in de machtigingshiërarchie in Piwik PROMachtigingen verlenen en beherenGebruikersgroepenModulemachtigingenAuditlogboek
Rapporten en onbewerkte gegevens-API Inleiding tot API Piwik PROVoorbeelden van API-toepassingenGebruik van HTTP-clients zoals Postman/InsomniaToestemmingsmanagerWat is Consent Manager en waar dient het voor De rol van toestemmingsberichten Geschiedenis en inleiding tot GDPR Doel en functies van Consent Manager Goede en slechte praktijken - voorbeelden
Configureer Consent Manager op uw Interface Layout-paginaInhoud van het bericht - juridische mogelijkheden en vereistenToestemmingscategorieënOndersteuning voor verschillende talenBeperkingen van anonieme tracking-identiteitskoppelingNauwkeurigheid van de gegevens ImplementatieaspectenInstellingen Piwik PRO voor een bepaalde website Overzicht en uitleg van globale instellingenEmbedden van de code op de pagina Implementeren van de trackingcodeCORS-configuratie
Parametrisering van omgevingen
Consent Manager-configuratie Mogelijkheid om uw eigen interface te bouwen of deze te integreren met bestaande mechanismen.
Trackerconfiguratie Correcte configuratie van domeinen en cookiesExtra trackerconfiguratiesTagmanagerHoe de browser werkt Elementy paginaadres Hoe de pagina ladenWat zijn tags Inleiding tot HTML, CSS en JavaScript
Documentstructuur HTML (hoofd, hoofdtekst + bestanden)De rol van tags bij het maken en aanpassen van websitesTagvoorbeelden HTML
Basis JavaScript in de browser Basissyntaxis JavaScript
Console.log en foutopsporing in code
Functies, evenementen en gebruikersinteracties
Document- en vensterobjecten, DOM-elementenQuerySelector en querySelectorAll gebruikenExtra handige methodenWat is Tag Manager Doel en functies van Tag Manager
Het concept van tags, triggers en variabelenHoe Tag Manager op een website te laden
DataLayer - introductie en toepassingMethoden voor het bijhouden van paginaweergaven Bijhouden van paginaweergaven voor klassieke opnieuw geladen pagina'sPaginaweergaven bijhouden voor Single Page Applications (SPA)
On-demand tracking - Virtuele paginaweergaven
Configuratie en rapportage tegen URL-fragmenten (ankers)
Aangepaste tags JavaScriptFunctionaliteitstags Piwik PROExterne integratietagsDynamische veranderingen HTML met behulp van tagsStartregels (triggers) Basistriggers: URL, klik
Klikdetectie en hun beperkingenGeavanceerde triggers: aanwezigheid van elementen, triggeren van tags via dataLayerVariabelen Gebruik van de variabele “Klik Element”.Functies in variabelen makenVariabelen oplossenTags activeren op basis van variabelenChangelog en publicatiesysteem Changelog en versiebeheer
Wijzigingen testen met behulp van de debug-cookieHet proces van het publiceren en implementeren van tagsGeavanceerde oplossingen Website-aanpassing HTML - Voorbeeld van Content TrackingOp DataLayer gebaseerde triggersOptimalisatie en prestaties van Tag Manager
Best practices en case studies Bespreking van best practices bij het gebruik van Tag ManagerAnalyse van specifieke gebruiksscenario'sSuccessen en valkuilen bij het implementeren van Tag ManagerSamenvatting en discussie Samenvatting van het besproken materiaalAntwoorden op vragen van deelnemers
Discussie over ervaringen met betrekking tot de implementatie en het gebruik van Tag Manager