Course Outline
De behoefte aan objectgeoriënteerd programmeren
Een poging om de echte wereld in de programmering te weerspiegelen
Het begin en de evolutie van objectgeoriënteerd programmeren
Programowanie obiektowe in termen van de KISS- en DRY-regels
Klassen en objecten
Ideeën en entiteiten in Plato's filosofie
De rol van klassen
Implementatie van klassen met behulp van objecten
Klassen, eigenschappen en statische methoden
Naamgevings- en coderingsconventies
Naamgeving van de klasse
Eigenschappen en methoden benoemen
Pakketten en mappen een naam geven
Andere verdragen
Klassenstructuur
Eigenschappen/velden als beschrijving van de status van het object
Accessoires
Methoden als implementatie van functionaliteit
Modellering en grafische weergave van klassen
- Analyse van vereisten
- Het modelleren van de structuur van klassen en relaties
- Bedrijfsobjecten beschrijven
- EER-diagrammen
- Klassendiagram UML
Objectgeoriënteerde programmeerparadigma's
Het concept van een paradigma
Hermetisering
Abstractie
Erfenis
Polymorfisme
Ontwerp en implementatie van de abstractielaag
Abstracte klassen
Interfaces
Kenmerken -Eigenschappen
Geneste klassen
Generieke lessen
Objecten maken
Manieren om objecten te maken
De rol van de ontwerper
Fabriekspatroon
Afhankelijkheden tussen klassen
Aggregatie
Samenstelling
Afhankelijkheidsscheiding - Ontkoppeling
Afhankelijkheidsinjectie, DIC-containers
Bemiddelaarpatroon
Code organisatie
Herbruikbare code ontwerpen
Mapstructuur
Naamruimten, pakketten, modules
Programowanie obiektowe en prestaties
Geheugenreservering voor objecten
Vuilnisman
Expliciete verwijdering van objecten, destructors
Werken met referenties
Reflectie mechanisme
Gebied toepassen reflectie
Informatie verkrijgen over klassen en objecten
Het belang van reflectie bij het maken van documentatie en het testen van software
Foutafhandeling
Mogelijke modellen voor foutafhandeling
Objectgeoriënteerd foutafhandelingsmodel
De rol van uitzonderingen en de klasse Exception, het gooien en vangen van uitzonderingen
Try-catch-laatste blok, bloknesten
Antipatronen van objectgeoriënteerd programmeren
Overmatige klassenverantwoordelijkheid, delegatiepatroon
Sterke afhankelijkheden
Singleton en potentiële problemen
Anemisch domeinmodel
Andere antipatronen
Requirements
Deelnemers aan de training moeten basiskennis van programmeren hebben.
Getuigenissen (6)
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Cursus - Groovy Programming
Goede voorbeelden, focus op het meest bruikbare materiaal
Piotr Sowiński - Intel Technology Poland
Cursus - Object Oriented Programming with C++
Machine Translated
The teacher addressed many relevant topics for clean coding with practical examples.
Ben van Oeveren - Movella
Cursus - Clean Code
Een grote hoeveelheid praktische kennis getoond in praktijkvoorbeelden.
Kamil - Streamsoft Kraków
Cursus - Java Advanced
Machine Translated
Regelmatig wijzigingen pushen, want op dag 3 begon ik meer te verdwalen dan voorheen en was het moeilijker om een fout snel op te sporen, ik kon snel uitchecken voor de laatste wijziging en op de hoogte zijn van het materiaal
Paulina
Cursus - Advanced Java Security
Machine Translated
Very good knowledge and character.