Course Outline

Invoering

Eenvoudige berekeningen

  • Octave starten, Octave als rekenmachine, ingebouwde functies

De Octave-omgeving

  • Benoemde variabelen, getallen en opmaak, getalweergave en nauwkeurigheid, gegevens laden en opslaan

Arrays en vectoren

  • Elementen uit een vector extraheren, vectorwiskunde

Grafieken plotten

  • Verbeteren van de presentatie, meerdere grafieken en cijfers, opslaan en afdrukken van cijfers

Octaafprogrammering I: Scriptbestanden

  • Een script maken en bewerken, scripts uitvoeren en fouten opsporen,

Controleverklaringen

  • Als het anders is, schakel dan even over

Octaafprogrammering II: Functies

Matrices en vectoren

  • Matrix, de transpositie-operator, functies voor het maken van matrixen, het bouwen van samengestelde matrices, matrices als tabellen, het extraheren van bits van matrices, basismatrixfuncties

Lineaire en niet-lineaire vergelijkingen

Meer grafieken

  • Meerdere grafieken in één venster plaatsen, 3D-plots maken, het gezichtspunt veranderen, oppervlakken, afbeeldingen en films plotten,

Eigenvectoren en de ontbinding van singuliere waarden

Complexe getallen

  • Complexe getallen plotten,

Statistics en gegevensverwerking

GUI-ontwikkeling

Requirements

  • Basisconcept van wiskundige kennis op bachelorniveau, zoals lineaire algebra, waarschijnlijkheidstheorie en statistiek, evenals matrix
  • Basis computerbewerkingen
  • Bij voorkeur basisconcept van een andere programmeertaal op hoog niveau, zoals C, PASCAL, FORTRAN of BASIC, maar niet essentieel
 21 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (3)

Related Courses

Related Categories