Cursusaanbod

Grondslagen van Content Planning in Notion

  • Pagina's, databases en weergaven structureren voor contentwerkstromen
  • Eigenschappen ontwerpen voor onderwerpen, deadlines en publicatiestadia
  • Sjablonen maken voor opdrachten, concepten en activa

Contentkalenders Bouwen

  • Kalender-, tijdlijn- en kanbanweergaven gebruiken voor inplannen
  • Filters en groepen toepassen voor redactionele duidelijkheid
  • Seizoensgebonden, campagnegebaseerde of meerkanaalkalenders beheren

Schrijf- en Reviewpipelines Beheren

  • Voortgang bijhouden van ideatie tot publicatie
  • Gelinkte databases gebruiken voor concepten, goedkeuringen en revisies
  • Werkstromen implementeren voor bewerken, content QA en feedback van belanghebbenden

Asset Management en Metadata-organisatie

  • Afbeeldingen, bestanden en resourcelibraries organiseren
  • Metadatstructuren creëren voor vindbaarheid en hergebruik
  • Consistentie onderhouden over merkactiva en richtlijnen

Cross-Platform Coördinatie en Publiceren

  • Meerkanaalpublicatietaken bijhouden
  • Handovers beheren tussen schrijvers, redacteuren en socialmediateams
  • Pipeline-regels en publicatiestandaarden documenteren

Geavanceerde Weergaven, Automatisering en Reporting

  • Dashboards bouwen voor analytics, KPI's en werklastinsichten
  • Formules en roll-ups gebruiken voor prestatiebijhouding
  • Herinneringen en statusupdates automatiseren met geïntegreerde hulpmiddelen

Contentstrategie en Governance in Notion

  • Rollen, toestemmingen en redactioneel bezit definiëren
  • Schaalbare sjablonen en contentframeworks creëren
  • Langdurige governance onderhouden voor grote contentbibliotheken

Teamcollaboratie en Workflowoptimalisering

  • Samenwerking faciliteren met behulp van commentaren, vermeldingen en taaktoewijzingen
  • Reviewcyclus en communicatiestromen ontwerpen
  • Operationele efficiëntie verbeteren door processen voortdurend te verfijnen

Samenvatting en Volgende Stappen

Vereisten

  • Een begrip van basisschema's voor contentcreatie
  • Ervaring met productiviteit- of samenwerkingshulpmiddelen
  • Vertrouwdheid met online publicatieplatforms

Publiek

  • Contentcreators
  • Socialmediamanagers
  • Digitale marketers
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën