Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Course Outline
Inleiding tot Lua
- Een beetje geschiedenis
- De doelen, kenmerken en niet-doelen van Lua.
- Bronnen van Lua documentatie en tutorials
- De Lua-interpreter installeren
- LuaRocks instellen en gebruiken
Basissyntaxis en semantiek
- Identificatiegegevens
- Reacties, blokkeer reacties
- Globale variabelen en het afdwingen van striktheid
- Lokale variabelen
- Op zichzelf staande programma's, programmaargumenten
- Compilatie-eenheden, chunks, expressies, puntkomma's
Datatypen en datastructuren
- Basistypen: nul, boolean, getal, string
- Objecttypen: functie, gebruikersgegevens, thread, tabel
- Referenties/objecten versus basiswaarden
- Het belang van tabellen in Lua
Inleiding tot tafels en hun veelzijdigheid
- Tabellen als associatieve array
- Tabellen als numerieke arrays, reeksen
Basiscontrolestructuren
- Het als dan elseif else eindigt
- De while-lus
- De herhalingslus
- De eenvoudige for-lus
Foutafhandeling
- Retourwaarden versus uitzonderingen
- Een retourwaarde converteren naar een uitzondering
- Een uitzondering converteren naar een retourwaarde
- Foutniveaus
Voorbeeldprogramma's
- Polynomiale evaluatie
- Breedte eerste zoekopdracht
- Aanvullende oefeningen
Meer over functies
- Benoemde argumenten
- Objectgeoriënteerde oproepen
- Sluitingen
- Curry
- Staart roept
- Meerdere opdracht en retour
- Varargs
Iterators en co-routines
- De generieke for-lus
- Staatloze versus stateful iteratoren
- Verschillen tussen iteratoren en co-routines
Metatabellen en metamethoden
- Het gestelde voorbeeld
- De __tostring-metamethode
- Rekenkundige metamethoden
- De __index, __newindex metamethoden
- De __len-metamethode
Modules en pakketten
- Modules gebruiken
- Modules maken
- Modules in pakketten organiseren
Object georiënteerd programmeren
- De bouwstenen van OOP in Lua
- Voorbeelden
Discussie over meer geavanceerde taalfuncties
- Zwakke tafels
- Finalisatoren
- Compilatie, evaluatie, laden
Requirements
Kennis van minimaal één andere programmeertaal. Programming ervaring. Als u bekend bent met andere scripttalen, wordt het optioneel gemakkelijker om Lua te begrijpen.
14 Hours
Getuigenissen (1)