Cursusaanbod

Introductie

Overzicht van Kotlin

Het opzetten van de hulpmiddelen

  • Gebruik maken van de commandoregelhulpmiddelen
  • De JDK installeren voor Kotlin
  • De IDE installeren en opzetten: IntelliJ
  • De plugins installeren

Aan de slag met Kotlin

  • Introductie tot basisprogrammeren met Kotlin
  • Leer de Kotlin-architectuur
  • Interactief programmeren in Kotlin met behulp van de REPL
  • Variabelen maken in Kotlin
  • De verschillende datatypes in Kotlin begrijpen
  • Strings gebruiken in Kotlin
  • Immutabiliteit in Kotlin begrijpen
  • Expressies, instructies en toewijzingen implementeren
  • Nullable variabelen gebruiken in Kotlin voor null-safety
  • Uw eerste zelfstandige Kotlin-toepassing maken

Voorwaardelijke instructies implementeren in Kotlin

  • Voorwaardelijke programmaflow afhandelen met 'if'-instructies
  • Opties afhandelen met 'when'-instructies
  • Kuns voorwaardelijke instructies uitvergroten in Kotlin ontdekken
  • Willekeurige getallen genereren met behulp van voorwaardelijke instructies

Arrays en lijsten gebruiken in Kotlin

Loopconstructies implementeren in Kotlin

  • 'for'-lussen programmeren
  • 'while'-lussen programmeren
  • 'break'-instructies implementeren
  • 'continue'-instructies implementeren
  • 'return'-instructies gebruiken
  • Loop-labels gebruiken
  • Het optellen van getallen met lussen berekenen

Functies gebruiken in Kotlin

  • Functies maken
  • Functies declareren
  • Parameters gebruiken en een waarde retourneren
  • Extension functies gebruiken
  • Inline-functies gebruiken
  • Hogere-orde functies gebruiken

Objectgeoriënteerd programmeren met Kotlin

  • Overzicht van objectgeoriënteerd programmeren
  • Een klasse maken
  • Methoden toevoegen aan klassen
  • Basisconstructors definiëren
  • Named parameters en standaardwaarden gebruiken
  • Open klassen gebruiken om erven toe te staan
  • Abstracte klassen gebruiken
  • Interfaces maken en gebruiken
  • Overriding afhandelen
  • Dataklassen maken
  • Singletons en companion objects gebruiken
  • Enumeraties gebruiken
  • Klassen groeperen in packages
  • Imports gebruiken
  • Informatiehiding implementeren
  • Getters en setters gebruiken
  • Zichtbaarheidsmodifiers implementeren
  • Generics begrijpen
  • Een generieke stack implementeren
  • Generieke functies gebruiken

Verschillende getalsystemen gebruiken

  • Hexadecimale getallen gebruiken
  • Binaire getallen gebruiken
  • Bitwise operators gebruiken

Invoer- en uitvoerfunctionaliteiten implementeren

Java gebruiken vanuit Kotlin

Kotlin gebruiken vanuit Java

Spek gebruiken voor testen

Problemen oplossen

Samenvatting en conclusie

Vereisten

  • Basiskennis van informatica
  • Geen voorkennis van programmeren vereist
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Getuigenissen (1)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën