Course Outline

Basisconcepten van Programming

  • OOPS-concepten
  • Wat is een software
  • Georganiseerd versus niet-georganiseerd ruimteconcept in programmering
  • Waarom software

Waarom Apple en iOS

  • Waarom iOS
  • Geschiedenis van Apple
  • iOS Geschiedenis
  • De USP van Apple
  • Waar Apple bekend om staat
  • UX versus gebruikersinterface

Ontwikkelomgeving

  • Eisen aan de ontwikkelomgeving
  • Xcode en de iOS SDK
  • Registratie van Apple-ontwikkelaars
  • Redenen waarom aanvragen worden afgewezen
  • Richtlijnen voor menselijke interfaces

Xcode iOS projecten

  • Overzicht van Xcode
  • Een iOS-project maken
  • Draait op een simulator en echte apparaten

Swift Basisprincipes

  • Waarom Doelstelling C en nu waarom Swift?
  • Wauw-factoren in Swift
  • Variabelen
  • Constanten
  • Hallo wereld in Swift
  • UILabel maken met code

Afbeelding Animation en afbeelding laden

  • UIImageView
  • Basis UIView- en UIImageView-animaties
  • Speelplaats
  • Lui laden van afbeeldingen
  • Luie eigenschappen

Swift Klassen en scènes

  • Swift klassen creëren
  • Geheugen management
  • Sterke en zwakke referenties
  • Constructortypen en destructors in Swift
  • Protocollen, hasheerbaar en afdrukbaar
  • Erfenis
  • Scènes maken
  • Viewcontrollers implementeren
  • Speelplaats

Levenscyclus en responsketen

  • Bekijk levenscyclus
  • Levenscyclus van applicaties
  • Responderketen - touchBegan, touchMoved, enz. methoden
  • NSTimer

Adaptieve lay-out

  • Storyboards versus XiB
  • Ondersteuning voor meerdere apparaten
  • Pictogramgrootte en apparaatoriëntatie
  • Een gebruikersinterface bouwen met behulp van code
  • Verkooppunten en acties
  • Protocollen - Vereist en optioneel
  • Geheugen management

Meldingen en lokalisatie

  • Pushmelding - Stil en push
  • Lokalisatie

Overzicht van doelstelling C

  • Eigenschappen
  • Categorieën
  • Syntaxis van functies
  • Eigenschapskenmerken readWrite en readOnly

Social Media Integratie in iOS :

  • Facebook Integratie
  • Twitter-integratie
  • E-mailintegratie
  • Integratie van een app van derden

UI-componenten in iOS:

  • UITextVeld
  • UITextView
  • UISegementControl
  • UISschuif
  • UiSwitch
  • UIProgssBar
  • UIPageControl
  • UIStepper
  • UIScrollView
  • UIPicker
  • UIActieblad
  • UIWebView
  • SearchBar

Enkele andere basiscomponenten en andere in iOS:

  • Groepen en mappen
  • Sluiting
  • Tupels
  • URL-sessie
  • URLVerzoek
  • UIAlertBekijk
  • UIActivityIndicatorView
  • intern, publiek, privé
  • Bewaker
  • Optionele opties

Inrijgen iOS :

  • GCD
  • NSOperationQueue
  • Hoofdonderwerp en achtergrondonderwerp

Gebruikersinteractie

  • Knoppen en handlers
  • Pan-gebaarherkenning
  • Tik op gebaarherkenning
  • Aangepaste tabelweergave
  • Basisprincipes van collectieweergave

Meerdere schermtoepassingen

  • Tabelnavigatie
  • Applicaties met tabbladen
  • Navigatiecontrollers
  • Het presenteren van een controller en verschillende animaties tijdens het presenteren en duwen van controllers

Locatiediensten

  • Positie en hoogte
  • Kompas richting

Apparaat Access en opslag

  • Bestandsopslag
  • Muziekbibliotheek Access
  • CoreData en SQLite in iOS
  • Sleutelhanger
  • Standaardinstellingen van gebruiker
  • PListen
  • NSSearchDomein
  • Directoryconcept en beveiliging van apps NSSearchDomain

Spraakkader

  • Spraak naar tekst
  • Tekst naar spraak

Multipeer-framework

  • Gegevens verzenden van het ene apparaat naar het andere
  • Meerdere apparaten aansluiten

Networking

  • Netwerk Access
  • Serialiseren en deserialiseren van JSON
  • RUST Web Services
  • Basisprincipes van XML Parseren

App uploaden naar App Store

  • ITunes Connect
  • Developer Portal - Inrichtingsprofielen
  • Implementatie en distributie
  • App uitvoeren op echte apparaten
  • App uploaden naar appstore

Toepassingen

  • Stippenspel: https://itunes.apple.com/app/the-dots-free/id850315430
  • Notities-app: Notities-app
  • Contacten-app
  • Gegevens ophalen van de server via een open API-app en een tabel bekijken en gegevens invullen en ook de details ervan weergeven en de Search-balk weergeven en naar iets zoeken en kerngegevens gebruiken om gegevens offline op te slaan
  • Toepassing van je eigen idee

Requirements

Je moet minimaal één programmeertaalervaring hebben in het verleden.

 35 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (5)

Related Courses

Agile, TDD and Swift

35 Hours

iPhone and iPad Development in Swift for iOS 8 and Xcode 6

35 Hours

iOS (iPhone and iPad Development) in Swift for iOS 11 and Xcode 9 - Swift 4

35 Hours

iPhone and iPad Development using Swift 3 and Xcode 8 for iOS 10

35 Hours

Cross-platform mobile development with PhoneGap/Apache Cordova

21 Hours

Advanced iOS Development

14 Hours

iOS Programming (iPhone/iPad) for Programmers

35 Hours

Kotlin for iOS and Android Development

35 Hours

Machine Learning on iOS

14 Hours

Reactive Programming for iOS with RxSwift

7 Hours

3D iOS Development with SceneKit

7 Hours

Related Categories