Course Outline

Introductie

  • Wat is Android?
  • Android SDK
  • Android JVM
  • De softwarestack
  • De ontwikkelingstools (ADT)
  • Gebruikersinterface
  • Ontwikkeltools installeren
  • Inhoudsproviders
  • Diensten
  • Intenties
  • Activities
  • Weergaven
  • Configuratiebestand
  • Eenvoudige Hallo Wereld
  • Applicatie-artefacten
  • Tool voor het verpakken van activa
  • Activiteit op het instappunt
  • Bedoeling
  • Andere Activitien aanroepen
  • De Activities-stapel
  • Gepauzeerd en gestopt Activities
  • SQLite Database
  • Systeem Management
  • Gescheiden processen
  • Component- en integratiearchitectuur

Bronnen voor toepassingen

  • Introductie
  • Wat zijn middelen?
  • Tekenreeks bronnen
  • Lay-out bronnen
  • Voorbeelden van codes
  • Syntaxis van bronverwijzing
  • Gecompileerde bronnen
  • Gecompileerde Animation bestanden
  • Gecompileerde bitmaps
  • Gecompileerde definities van UI-weergave
  • Gecompileerde matrices
  • Gecompileerde kleuren
  • Gecompileerde tekenreeksen
  • Gecompileerde stijlen
  • Gecompileerde willekeurige RAW-bestanden XML
  • Niet-gecompileerde bronnen
  • Het .apk-bestand
  • Activa
  • Directory structuur van activa en middelen

Het intentieconcept

  • Introductie
  • Intentie Filter
  • Intentie gebruiken om activiteit te starten
  • Android Beschikbare intenties
  • Voorbeelden van codes
  • Intentie Categorieën
  • Late Run-Time Binding
  • Intentie gebruiken om service te starten
  • Broadcast Ontvangers
  • De intentie-objectstructuur
  • De naam van de intentiecomponent
  • De intentie-actie
  • De intentiegegevens
  • De categorie Intentie
  • De intentie extra's
  • De intentievlaggen
  • Intenties Resolutie
  • Structuur van het intentiefilter
  • De actietest
  • De Categorie Test
  • De datatest
  • Meerdere overeenkomsten
  • Android Vooraf gedefinieerde intenties
  • Monsters

Bedieningselementen van de gebruikersinterface

  • Introductie
  • GUI-voorbeeld in broncode
  • GUI-voorbeeld in XML
  • GUI-voorbeeld in XML en broncode
  • Tekstweergave
  • Voorbeeld van TextView
  • Voorbeeld van TextView-stijl
  • Tekst bewerken
  • Voorbeeld van EditText
  • AutoCompleteTextView
  • Voorbeeld van AutoCompleteTextView
  • MultiAutoCompleteTextView
  • Voorbeeld van MultiAutoCompleteTextView
  • Knoop
  • Knop Voorbeeld
  • AfbeeldingKnop
  • Voorbeeld van ImageButton
  • Toggle-knop
  • Voorbeeld van ToggleButton
  • Controle van selectievakjes
  • Voorbeeld van selectievakje
  • RadioButton-bediening
  • Voorbeeld van RadioButton-bediening
  • Lijstweergave
  • ListView-voorbeeld
  • GridView-bediening
  • Voorbeeld van GridView-besturingselement
  • Datum- en tijdcontroles
  • Galerij Controller
  • Kaartweergave
  • WebView

Lay-out Managers

  • Introductie
  • LineaireLay-out
  • Lay-out Gewicht
  • Graviteit
  • Monsters
  • Tabelindeling
  • Eigenschappen van de opvulling
  • RelatieveLay-out
  • AbsoluteLayout
  • Frame-indeling
  • TabbladenHost

Menu's en dialoogvensters

  • Introductie
  • Menu-interface
  • MenuItem Interface
  • SubMenu-interface
  • Menu-items Groep
  • Menu-items Kenmerken
  • Menu-items voor containers
  • Menu-items van het systeem
  • Secundaire menu-items
  • Alternatieve menu-items
  • Menu maken
  • Monster
  • Menu-items Groepen
  • Menu-items Gebeurtenissen afhandeling
  • Terugbelfunctie overschrijven
  • Luisteraar definiëren
  • Intenties gebruiken
  • Uitgebreid menu
  • Pictogram Menu's
  • Submenu's
  • Systeem Menu's
  • Contextmenu
  • Monsters
  • Menugebeurtenissen afhandelen
  • Menu maken met XML
  • Dialoogvenster Waarschuwing
  • Dialoogvenster Prompt
  • Monsters

Aanraakschermen

  • Introductie
  • Motion Evenementen
  • Gebeurtenissen Sequenties
  • Afhandeling van evenementen
  • Behandeling Methode
  • Monsters

Definitie van stijl

  • Introductie
  • Definitie van stijl
  • Monsters
  • Stijldefinities Overerving
  • Stijl eigenschappen
  • Thema definitie
  • Vooraf gedefinieerde thema's
  • Vooraf gedefinieerde thema's
  • Vooraf gedefinieerd thema overnemen
  • Ontwikkeling van app-widgets
  • Overzicht van app-widgets
  • Praktische voorbeelden
  • Basisstructuur van app-widgets
  • Configuratie-activiteit
  • Richtlijnen voor het ontwerp

Locatiegebaseerde diensten

  • Introductie
  • De kaarttoets
  • De MD-5 handtekening
  • GoOgle Kaarten-toets
  • Vereiste machtigingen
  • Voorbeeld van code
  • De kaartcontroller
  • Voorbeelden van codes
  • Kaartoverlays
  • Voorbeelden van codes
  • De Geocoder-klasse
  • De adresklasse
  • De LocationManager-klasse
  • De LocationListener-interface
  • De Debug Monitor Service (DMS)

Web Services

  • Introductie
  • De HttpClient-klasse
  • De HttpGet-klasse
  • De HttpPost-klasse
  • De HttpResponse-klasse
  • Voorbeelden van codes
  • HTTP Aanvraag ophalen
  • HTTP Post-verzoek
  • Voorbeelden van codes
  • Time-out uitzonderingen
  • Problemen met threaden

Android Diensten

  • Introductie
  • Diensten maken
  • De serviceklasse
  • Achtergrondtaken
  • Inter proces Communication
  • Gescheiden implementatie
  • Lokale serviceServices op afstand
  • AIDL-compiler
  • Externe service makenExterne service gebruikenExterne service gebruiken
  • Monsters

Kader voor de media

  • Introductie
  • Audio afspelen
  • Video afspelen
  • Eenvoudige MP3-speler Demo
  • Eenvoudige demo van de videospeler

Android Beveiligingsmodel

  • Introductie
  • Implementatie
  • Het keytool Hulpprogramma
  • Het jarsigner-hulpprogramma
  • Implementatie met Eclipse
  • Gescheiden processen
  • Model voor declaratieve toestemming

Grafische kaart Animation

  • Introductie
  • Beeld voor beeld Animation
  • Voorbeeld van code
  • Tween Animation
  • Voorbeelden van codes

Basis Graphics

  • Introductie
  • De Tekenbare Abstracte Klasse
  • Voorbeeld van code
  • De ShapeDrable Abstracte Klasse
  • Voorbeeld van code

OpenGL-afbeeldingen

  • Introductie
  • De glVertexPointer-methode
  • De methode van glDrawElement
  • Voorbeeld van code

Aangepaste weergaven

  • Introductie
  • Aangepaste voortgangsbalk
  • Controller voor modelweergave

Android Schroefdraad

  • Introductie
  • De UI-thread
  • De regel met één thread
  • De runOnUiThread-methode
  • Het bericht Methode
  • De postDelayed Methode
  • De Handler-klasse
  • De AsyncTask Utility Class
  • Berichten verzenden naar handler
  • Achtergrond Threads Voorbehouden

Levenscyclus van de toepassing

  • Introductie
  • Methoden voor de levenscyclus van activiteiten
  • De methoden onStart() en onResume()
  • De methoden onPause() en onStope()
  • Terug naar vorige activiteit
  • De methoden onStop() en onDestroy()
  • De methode onCreate()
  • De onPause()-methode

SQLite Database

  • Introductie
  • SQLUitvoering
  • De SQLiteOpenHelper-klasse
  • De methode onCreate()
  • De methode onUpgrade()
  • De onOpen() methode
  • De getWriteableDatabase() methode
  • De getReadableDatabase() methode
  • De SQLiteDatabase-klasse
  • De execSQL() Methode
  • De insert() Methode
  • De delete() methode
  • De rawQuery() Methode()
  • Voorbeelden van codes
  • De query() Methode
  • Voorbeelden van codes

Inhoudsproviders

  • Introductie
  • Android Ingebouwde contentproviders
  • SQLite Database
  • Architectuur van contentproviders
  • Registratie van contentproviders
  • Content Providers REST Access
  • URL-structuur van contentproviders
  • Inhoudsproviders Mime-typen
  • Inhoudsprovider gebruiken
  • Records ophalen, records toevoegen
  • Het cursorobject,Het object ContentValues()
  • Demo van contentprovider
  • Ontwikkelen van Content Providers
  • Voorbeelden van codes
  • De SimpleCursorAdapter-klasse
  • De methode onCreate()
  • De query() Methode
  • De insert() Methode
  • De update() Methode
  • De delete() methode
  • De getType()-methode
  • Voorbeelden van codes
  • Kennisgeving van wijzigingen

Gedeelde voorkeuren

  • Introductie
  • De SharedPreferences-interface
  • De SharedPreferences.Editor-klasse
  • Voorbeelden van codes

Bestand Management

  • Introductie
  • Bestanden maken
  • Accessing Eenvoudige bestanden
  • Accessing Grondstoffen
  • XML Bronnen voor bestanden
  • SD-kaart externe opslag

Dalvik VM

  • Introductie
  • Vergelijken met JVM
  • Het dex-bestandsformaat
  • Het dx-hulpprogramma
  • Vuilnisman
  • De Dalvik VM besturen

Achtergrondtoepassingen

  • Introductie
  • Diensten
  • Achtergrond Threads
  • Toast maken
  • Meldingen
  • Overige systeemdiensten
  • Voorbeeld van achtergrondactiviteit

Activiteitsgegevens

  • Introductie
  • De intentieklasse
  • Activiteitsmethoden starten
  • Gegevens doorgeven tussen Activities
  • Coherente gebruikerservaring
  • Voorbeeld van code

SMS-berichten

  • Introductie
  • De SMSManager-klasse
  • De SEND_SMS toestemming
  • SMS versturen
  • SMS ontvangen

Telefonie

  • Introductie
  • Telefoongesprekken starten
  • Het android.telephony-pakket
  • De CallLocation-klasse
  • De PhoneStateListener-klasse
  • De ServiceState-klasse
  • De TelephonyManager-klasse
  • Beperkingen,Android VoIP

Webweergave

  • Introductie
  • De WebView-klasse
  • Het android.webkit-pakket
  • De INTERNET-toestemming
  • De methode loadUrl()
  • Java Script-ondersteuning
  • De methode loadData()
  • De WebView-methoden
  • De WebViewClient-klasse
  • De WebChromeClient-klasse

Java Taal.

  • Introductie
  • De grenzen
  • Bibliotheken van derden Java

Debugging

  • Introductie
  • Eclipse Java Redacteur
  • Verduistering Java Foutopsporing
  • Logcat
  • Android Brug debuggen
  • Dalvik Debug Monitor Service
  • Weergave weergeven
  • Instrumentatiekader

Adapters

  • Introductie
  • Hiërarchie van klassen
  • Het doel van de adapter
  • De SimpleCursorAdapter-klasse
  • De ArrayAdapter-klasse

Live achtergronden

  • Introductie
  • Ontwikkel Live Wallpaper
  • Interactie met de gebruiker
  • De user-sdk Element
  • De gebruiksfunctie Element
  • Voorbeelden van PerformanceCode

BroadcastReceiver (Omroepontvanger)

  • Introductie
  • Een ontvanger registreren
  • Levenscyclus ontvanger
  • Voorbeelden van codes

Bluetooth-verbinding

  • Introductie
  • De mogelijkheden
  • De BluetoothAdapter-klasse
  • De BluetoothDevice-klasse
  • De BluetootnSocket-interface
  • De BluetoothServerSocket-klasse
  • De Bluetooth-klasse
  • Bluetooth-toestemming
  • Bluetooth instellen
  • Apparaten vinden
  • Gekoppelde apparaten opvragen
  • Detectie van apparaten
  • Detecteerbaarheid inschakelen
  • Verbinding met apparaten
  • Voorbeelden van codes

Tekst-naar-spraak

  • Introductie
  • Pico-motor
  • Demo
  • Enkele TTS-motor
  • Voorbeelden van codes

Android Search

  • Introductie
  • Suggesties Aanbieders
  • De onSearchRequest() methode
  • Suggestie Provider

Fototoestel

  • Introductie
  • Autofocus
  • Afbeelding Parameters
  • Scène Modi

Versnellingsmeter

  • Introductie
  • De SensorManager-klasse
  • De SensorListenr-interface

Kompas

  • Introductie
  • De SensorManager-klasse
  • De SensorListenr-interface

Trilling

  • Introductie
  • De Vibrator Klasse
  • Vibratie sequenties

WiFi-connectiviteit

  • Introductie
  • De WifiManager-klasse
  • Machtigingen van de gebruiker
  • Searchen voor hotspots
  • Hotspots verbinden

Networking

  • Introductie
  • Java Networking Klassen
  • Android Networking Klassen
  • Apache Networking Klassen

Kader voor invoermethode

  • Introductie
  • Het kenmerk android:inputType
  • IMF op maat

Rotatie van het apparaat

  • Introductie
  • Twee XML lay-outdocumenten
  • Voorbeelden van codes

Lokalisatie

  • Introductie
  • Standaardbronnen
  • Huidige landinstelling
  • Testing
  • Aangepaste landinstelling
  • Voorbeelden van codes

Geheugen Management

  • De context van de toepassing
  • Wijzigingen in schermoriëntatie
  • Statische Innerlijke Klassen
  • Zwakke referenties
  • Vuilnisman

Spraak invoer

  • Introductie
  • De RecognizerIntent-klasse
  • Begin Speech Recognition
  • GoNaar de serverzijde
  • Het taalmodel
  • Taalmodel in vrije vorm
  • Web Search Taalmodel

Ontwikkel tools

  • Introductie
  • De aapt-tool
  • De adb-tool
  • De Android-tool
  • De ddms-tool
  • De dx-tool
  • De draw9patch-tool
  • De emulator Tool

Chatten

  • Introductie
  • Jabber-protocol
  • GTalk-interactie

Requirements

Geen

 28 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (4)

Related Courses

Android Nougat for Android Developers

21 Hours

Android - The Basics

28 Hours

Cross-platform mobile development with PhoneGap/Apache Cordova

21 Hours

Develop Android Applications

21 Hours

Android Development

28 Hours

Android Fundamentals

56 Hours

Android HAL (Hardware Abstraction Layer)

21 Hours

Android System Programming

28 Hours

Android Applications Testing

21 Hours

Android TV

14 Hours

Dependency Injection with Dagger 2

14 Hours

Java Fundamentals for Android

14 Hours

Kivy: Building Android Apps with Python

7 Hours

Kotlin for iOS and Android Development

35 Hours

RxJava for Android Developers

21 Hours

Related Categories