Course Outline

Inleiding tot Android

  • Android SDK-functies
  • Introductie van het ontwikkelingskader
  • De virtuele machine van Dalvik
  • Android Applicatie-architectuur
  • De SDK Android downloaden en installeren

Een Android Toepassing

  • Een nieuw Android project maken
  • Een Android virtueel apparaat maken
  • Voorgrond- en achtergrondtoepassingen
  • De Android emulator

Toepassingen en Activities

  • Introductie van het Application Manifest File
  • Bronnen gebruiken
  • De Android Levenscyclus van applicaties
  • Inzicht in de prioriteit van een toepassing en de status van het proces
  • Het maken van Activities en de levenscyclus van de activiteit
  • Fundamenteel Android UI-ontwerp
  • Lay-outs definiëren
  • Nieuwe fragmenten maken
  • De Android Widget Toolbox
  • Maak kennis met adapters

Stijlen definiëren en gebruiken

  • Elements van stijl
  • Waar pas je een stijl toe?
  • De beschikbare attributen
  • Een stijl erven

Intents en Broadcast Receivers gebruiken

  • Intenties gebruiken om Activities te starten
  • Intenties gebruiken om gebeurtenissen uit te zenden
  • Intentiefilters en uitzendontvangers maken
  • Luisteren naar native uitzendintenties
  • Wijzigingen in de apparaatstatus bewaken met behulp van uitzendintenties

Internetbronnen gebruiken

  • Verbinding maken met een internetbron
  • De Download Manager gebruiken
  • Internetservices gebruiken

Bestand, Opslagstatus en Voorkeuren gebruiken

  • Gedeelde voorkeuren aanmaken en opslaan
  • Gedeelde voorkeuren ophalen
  • Introductie van het preferentiekader en de preferentieactiviteit
  • Statische bestanden opnemen als bronnen
  • Werken met het bestandssysteem

Databases en aanbieders van inhoud

  • Introductie van Android Databases
  • Maak kennis met SQLite
  • Inhoudswaarden en cursors
  • Werken met SQLite Databases
  • Een query uitvoeren op een Database
  • Contentproviders maken
  • Inhoudsproviders gebruiken

Werken op de achtergrond

  • Introductie van diensten
  • Bindende diensten aan Activities
  • Achtergrondthreads gebruiken
  • AsyncTask gebruiken om asynchrone taken uit te voeren
  • Alarmen gebruiken

Gebeurtenissen melden

  • Maak kennis met de actiebalk
  • Menu's en actiebalkactie-items maken en gebruiken
  • Introductie van dialoogvensters
  • Maak kennis met de Notification Manager
  • Meldingen maken

Geocodering en locatiegebaseerde services

  • Locatiegebaseerde services gebruiken
  • De emulator gebruiken met locatiegebaseerde services
  • Een locatieprovider selecteren
  • Uw huidige locatie vinden
  • Nabijheidswaarschuwingen gebruiken
  • Op kaarten gebaseerde Activities maken

Requirements

Deelnemers moeten bekend zijn met een basiskennis van programmeren in Java.

 21 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (4)

Related Courses

Android Nougat for Android Developers

21 Hours

Android - The Basics

28 Hours

Cross-platform mobile development with PhoneGap/Apache Cordova

21 Hours

Android Development

28 Hours

Android Fundamentals

56 Hours

Android Fundamentals - Fast Track

28 Hours

Android HAL (Hardware Abstraction Layer)

21 Hours

Android System Programming

28 Hours

Android Applications Testing

21 Hours

Android TV

14 Hours

Dependency Injection with Dagger 2

14 Hours

Java Fundamentals for Android

14 Hours

Kivy: Building Android Apps with Python

7 Hours

Kotlin for iOS and Android Development

35 Hours

RxJava for Android Developers

21 Hours

Related Categories