Course Outline

Invoering

    Geschiedenis van Unix/Linux Vrije Software Unix-filosofie

HOST SPEELPLAATS

    Spelen met GNU/Linux-architectuur shell-machtigingen FHS (bestandshiërarchiestandaard) harde/zachte koppelingen echte/effectieve uid/gid planner proces/taak/thread IPC eenvoudige/geavanceerde pipelines signalen berichtenwachtrijen semaforen gedeeld geheugen sockets selecteren/poll
IPC-technieken om te vermijden
  • Host Linux setup Yocto/ELDK (cross/target tools, bibliotheken, pakketten)
  • Terminal-emulatie
  • Servers (DHCP, tftp, NFS)
  • DOEL SPEELPLAATS
  • bestanden die nodig zijn om iets aan boord uit te voeren JTAG/BDI-configuratie u-boot (checkout, config, build) kernel (checkout, config, build) rootfs flat device tree
  • bouw/voer uit wat van bovenaf op het doelbord van toepassing is

      verschillende rootfs CRAMFS
    ramschijf
  • MTD
  • JFFS2
  • roEXT2
  • waar
  • bouw/voer uit wat van bovenaf op het doelbord van toepassing is
  • vergelijking van rootbestandssystemen
  • het debuggen van eenvoudige tools
  • lokaal/op afstand
  • gebruiker/kernel
  • gdb
  • gdbserver
  • JTAG/BDI (optioneel)
  • profilering gprof
  • gcov
  • oprofiel
  • ECHTE TIJD
  • vereisten onderbreken herintredende code
  • real-time Linux expliciete/impliciete voorrangspunten
  • real-time preemption-patch
  • volledig preventieve kernel
  • harde real-time extensies

      Adeos/Xenomai adeos-patch
    xenomai
  • patch/config/build kernel
  • voer het aan boord uit
  • SW-VRIJGAVE
  • beheerontwikkeling hoe reproduceer ik een SW-release?
  • DIVERS
  • neem de endianess-spiekbriefjes
  • Tenzij anders aangegeven is de inhoud van dit cursusoverzicht gelicentieerd onder Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
  • Requirements

    • Basiskennis van het gebruik van een GNU/Linux-systeem (bijv. Ubuntu) als eindgebruiker in gebruikersruimte
    • Basiskennis van een opdrachtregelshell
    • Basiskennis van gebruikersruimte/applicatieontwikkeling met GNU/Linux
    • Basiskennis over embedded processors en ontwikkelborden
    • Basiskennis C-programmeren
    • …en/of bang om het bovenstaande te leren…
     35 Hours

    Number of participants



    Price per participant

    Getuigenissen (1)

    Related Courses

    Introduction to Enterprise Architect

    7 Hours

    Systems Modeling with SysML and Enterprise Architect (EA)

    21 Hours

    UML in Enterprise Architect (workshops)

    21 Hours

    Use Case Modeling

    14 Hours

    SysML by example with Cameo Systems Modeler

    21 Hours

    Introduction to Domain Driven Design

    14 Hours

    Introduction to ARCADIA with Capella

    7 Hours

    OCSMP Model Builder - Fundamentals prep

    21 Hours

    SysML by example

    21 Hours

    Buildroot: a Firmware Generator for Embedded Systems

    7 Hours

    LEDE: Set Up a Linux Wireless Router

    7 Hours

    Shadowsocks: Set Up a Proxy Server

    7 Hours

    Yocto Project

    28 Hours

    The Yocto Project - An Overview - hands-on

    28 Hours

    Related Categories

    1