Course Outline

Module 1. Principes van objectoriëntatie

  • Modellen maken
  • Klassen en objecten
  • Inkapseling, specialisatie en polymorfisme

Module 2. Applicaties ontwerpen met UML

  • Wat is UML
  • UML Diagrammen
  • Use Case Diagrammen
  • Klassediagrammen
  • Interactiediagrammen

Module 3. Aan de slag met C#

  • C# en .Net
  • De C# taal
  • Visual Studio IDE

Module 4. C# Basisprincipes van taal

  • Gegevenstypen
  • Variabelen
  • Constanten
  • Snaren
  • Verklaringen
  • Expressionen

Module 5. Vertakking

  • Voorwaardelijke vertakkingsinstructies
  • Onvoorwaardelijke vertakkingsverklaringen
  • Lussen

Module 6. Operatoren

  • Opdracht
  • Mathematical exploitanten
  • Verhogen & verlagen
  • relationeel

Module 7. Klassen en objecten

  • Klassen definiëren
  • Constructeurs
  • Statische en instantieleden
  • Objecten vernietigen

Module 8. Interne methoden

  • Overbelastingsmethoden
  • Gegevens inkapselen met eigenschappen
  • Meerdere waarden retourneren

Module 9. Foutopsporing

  • Een breekpunt instellen
  • De call-stack

Module 10. Overerving en polymorfisme

  • Specialisatie en generalisatie
  • Erfenis
  • Polymorfisme
  • Abstracte en verzegelde lessen
  • De hoofdklasse: object
  • Boks- en uitpaktypes

Module 11. Overbelasting van de operator

  • Het operatortrefwoord gebruiken
  • Handige operators maken
  • Logische paren
  • Conversie-operatoren

Module 12. Structuren

  • Een structuur definiëren

Module 13. Interfaces

  • Implementatie en interface
  • Implementatie van meer dan één interface
  • Casten naar een interface
  • Uitbreiding en interface

Module 14. Arrays

  • Arrays declareren
  • Multidimensionale arrays
  • Systeem.Array
  • Indexeerders

Module 15. Collectie-interfaces en -typen

  • De collectie-interfaces
  • Array-lijsten
  • Wachtrijen en stapels

Module 16. Snaren

  • Tekenreeksen maken
  • Snaren manipuleren
  • De StringBuilder-klasse

Module 17. Uitzonderingen op het gooien en vangen

  • De werpverklaring
  • De try-and-catch-verklaring
  • Hoe de call-stack werkt
  • Uitzonderingsklassemethoden en -eigenschappen

Module 18. Afgevaardigden en evenementen

  • Afgevaardigden
  • Evenementen

Module 19. Generieken

  • Generieke geneesmiddelen: een primer
  • Parametriseren op gegevenstype
  • System.Collections.Generics-klasse

Requirements

Alvorens aan deze cursus deel te nemen, moeten studenten bekwaam zijn op de volgende gebieden:

  • Bekendheid en comfort met basisfuncties van het besturingssysteem, zoals bestandsmanipulatie.
  • Inzicht in de basisprincipes van gestructureerd programmeren, inclusief concepten zoals flow control, variabelen en parameters, en functieaanroepen.
  • Minimaal 3 maanden ervaring met het ontwikkelen van applicaties in een grafische of niet-grafische omgeving, of gelijkwaardige kennis.

Ervaring met objectgeoriënteerd programmeren en concepten is niet vereist.

 35 Hours

Number of participants



Price per participant

Getuigenissen (1)

Related Courses

Machine Learning and AI with ML.NET

21 Hours

Advanced Blazor

21 Hours

Blazor WebAssembly

14 Hours

Introduction to Blazor

14 Hours

Implementing the Actor Model with Microsoft Orleans

14 Hours

High-Performance Application Development with .NET Core

14 Hours

Introduction to .Net Core

14 Hours

.NET Core and Angular Training Course

21 Hours

Entity Framework Core 2.0

14 Hours

Introducing C# 6.0 with Visual Studio 2015/2017

28 Hours

Advanced Programming in C#

35 Hours

Blockchain Development: Creating Decentralized Applications with .Net

14 Hours

Developing in C# 6 Development

28 Hours

Developing Desktop Applications with Visual Studio 2012, VB.NET and SQL Server 2012

21 Hours

Developing in ASP.NET MVC 6 Development

28 Hours

Related Categories