Plan du cours
Business etiquette and professional behaviour
- Timekeeping
- Attire and personal presentation
- Understanding office politics
- Bringing your ‘whole self’ to work
Introduction to communication
- The communication process and its stages
- The importance of verbal and nonverbal communication
- Direct communication and telephone communication
- Techniques and tools for effective communication
Communicating in organisations
- Network communication in an organization
- Information flow models and their optimization
- Tasks and internal communication tools
- Art of asking questions
- Managing expectations, prioritising workload and knowing when to say yes/no
- Gaining Rapport
- Questioning for Specifics
Emotional Intelligence
- Empathy and developing Trust
- The 4 Personality types and techniques for identifying and interacting with them
- Outcome Thinking
- The Click model
Pré requis
There are no specific requirements needed to attend this course.
Nos Clients témoignent (2)
Ouverture, sens de l'humour, approche et connaissances de l'animateur
Justyna - e-file
Formation - Mindfulness Workshop
Traduction automatique
C'était une expérience utile à la fois du point de vue professionnel et du point de vue personal. Le formateur était très compétent et nous a donné des informations importantes à utiliser sur le lieu de travail, mais aussi dans la vie privée. J'ai pu réfléchir à mes propres traits de caractère et à ceux des personnes qui m'entourent et, grâce à eux, m'améliorer. Les exercices de gestion du stress étaient simples et utiles à appliquer.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Formation - Stress Management and Prevention
Traduction automatique